28 شهریور 1391
شماره خبر: 11742

رزمندگان دوران دفاع مقدس، خاطرات خود را بازگو می‌کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

رزمندگان دوران دفاع مقدس، خاطرات خود را بازگو می‌کنند

سپیدار آنلاین: فرمانده سپاه شهرستان ساوجبلاغ گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس طی نشست‌هایی رزمندگان خاطرات خود را برای نسل امروز بازگو می‌کنند.
احسان‌الله حاجی‌پور در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بیان خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس توسط فرماندهان جنگ و رزمندگان اسلام می‌تواند ما در شناساندن نسل امروز با دوران هشت سال دفاع مقدس کمک کند. وی ادامه داد: با گذشت سال‌ها از آن دوران نسل امروز با دوران هشت سال دفاع مقدس بیگانه‌اند، اما نباید اجازه دهیم با گذر زمان خاطرات دوران جنگ و رشادت‌های رزمندگان اسلام در آن دوران، به دست فراموشی سپرده شود. این مسئول با بیان اینکه نسل امروز مهم‌ترین عامل در حفظ این آرمان‌ها است افزود: انتقال اهداف و آرمان‌های شهدا و رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس از مهم‌ترین وظایف ما محسوب می‌شود، لذا باید این مهم را به بهترین نحو ممکن اجرایی کرده و نسل امروز را با این اهداف آشنا کرده و آنان را موظف بر حفظ آنها کنیم.
حاجی‌پور با بیان اینکه جنگ زن و مرد نمی‌شناخت و در آن دوران زنان بسیاری برای حضور در جبهه‌ها پافشاری می‌کردند خاطرنشان کرد: ما زنان شهیده‌ای را نیز داریم که در دوران هشت سال دفاع مقدس همپای مردان به جبهه‌های حق علی باطل آمده و با رشادت و شجاعت در برابر دشمن ایستادگی کردند. وی تأکید کرد: زنان و مردان امروز الگوهایی بزرگ را دارند که با پیروی از آنان می‌توانند پیروز و موفق باشند.
فرمانده سپاه ساوجبلاغ اجرای برنامه‌های فرهنگی و نشست‌های تخصصی و بیان خاطرات آن دوران را برای نسل امروز مهم ارزیابی کرد و گفت: هر چه بیشتر بتوانیم نوجوانان و جوانان امروز را با آن روزها مأنوس کنیم راحت‌تر می‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم. حاجی‌پور با بیان اینکه در این راستا 200 ویژه برنامه فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان آماده شده متذکر شد: دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و آزادگان،‌ گلباران مزار شهدا و برپایی نمایشگاه، ایستگاه نقاشی، مسابقه‌های ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود