21 خرداد 1393
شماره خبر: 123693

آثار هنرمندان و اصحاب رسانه زیر ذره بین جامعه است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آثار هنرمندان و اصحاب رسانه زیر ذره بین جامعه است


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جامعه هنرمندان و اهالی رسانه را دو قشر تأثیرگذار در جامعه دانست و گفت: آثار تولید شده از سوی این قشر همواره زیر ذره بین جامعه قرار دارد.
کاراندیش با بیان اینکه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه باید به ابزاری که در انتقال پیام به مخاطبان دارند توجه داشته باشند، اظهار داشت: شناخت جامعه هدف و مخاطب شناسی امری ضروری است اما مهمتر از آن این است که خالق یک اثرهنری و یا یک نویسنده مادامی که اثری را از خود به جای می گذارد خود عامل به پیام آن اثر باشد، در واقع به پیامی که از بستر فرهنگ انتقال داده توجه داشته و خود نیز به آن عمل کند. وی با اشاره به اینکه اثر یک هنرمند، سخن یک واعظ، نوشته یک نویسنده و... هر یک در جامعه زیر ذره بین قرار دارد، افزود: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در جامعه تأثیرگذار هستند و این اثر گذاری را باید با عمل در کنار رفتار و شیوه هایی که در طول مسیر فعالیت بکارمی گیرند مدنظر قرار دهند.
هنرمندان و اهالی رسانه خود نظار برعملکردشان باشند
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: فیلمسازی که یک فیلم تولید می کند، موسیقی دانی که یک اثر موسیقایی می سازد، نویسنده ای که مطلبی را می نویسد، نقاشی که یک تابلوی هنری را خلق می کند، هر یک باید در تولیدات خود با درنظرگرفتن معیارهای جامعه ناظر بر اثر تولید شده خود باشند؛ البته دولت نیز در سطح کلان تر ناظر بر عملکردها خواهد بود. وی افزود: بررسی نیازهای فرهنگی جامعه و تولید و اطلاع رسانی پیام و محتوا با ابزار مختلفی که این قشر در دست دارند مهمترین رسالتی است که باید دنبال شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود