11 مهر 1391
شماره خبر: 12540

حضور یک هزار و 300 طلبه خواهر در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

حضور یک هزار و 300 طلبه خواهر در استان البرز

سپیدار آنلاین: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان البرز گفت: در فصل جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه در این استان هزار و 300 طلبه خواهر ثبت‌نام کرده و در کلاس‌های درس حاضر شدند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر ایمانی درباره فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران این استان اظهار داشت: البرز یکی از استان‌های فعال در تربیت و آموزش طلاب خواهر است و هم اکنون پنج حوزه علمیه مخصوص خواهران در این استان فعالیت می‌کند. وی تصریح کرد: در این حوزه برای فصل تحصیلی جدید که از مهر ماه آغاز شده است، یک هزار و 300 طلبه خواهر ثبت‌نام کرده و در کلاس‌های درس حاضر شدند. مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان البرز افزود: از این تعداد طلبه بیش از 990 طلبه خواهر در سطح دو و مابقی در سطح سه به تحصیل و فراگیری علوم دینی مشغول هستند.
ایمانی متذکر شد: البته با توجه به استقبال، پتانسیل و علاقه زنان و دختران البرزی برای فراگیری علوم دینی و در نهایت خدمت به دین مبین اسلام و فرهنگ غنی تشیع امکانات موجود را کافی نمی‌دانیم و به همین دلیل در تلاش هستیم تا حوزه‌های جدید در البرز دایر کنیم.
احداث 4 حوزه علمیه جدید در البرز ویژه خواهران
وی ادامه داد: در همین راستا دو مدرسه جدید در شهرستان‌های ماهدشت کرج و ساوجبلاغ دایر شده که از فصل جدید تحصیلی اقدام به پذیرش طلبه خواهر کرده است. مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان البرز گفت: این مدارس تحت عنوان‌های حوزه علمیه بنت‌الهدی و فاطمه زهرا (س) فعالیت خود را به تازگی خود را آغاز کرده‌اند. ایمانی اعلام کرد: همچنین عملیات اجرایی برای احداث دو حوزه علمیه ویژه طلاب خواهر دیگر در شهرستان کرج آغاز شده و امیدواریم با پایان ساخت این حوزه‌ها هر چه سریع‌تر تعداد بیشتری از خواهران استان البرز از امکانات آموزش علوم دینی بهره‌مند شوند.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود