25 تیر 1393
شماره خبر: 125980

تدوین طرح آموزش مهارت های شهروندی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تدوین طرح آموزش مهارت های شهروندی در البرز


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از تدوین طرح آموزش مهارت های شهروندی در البرز خبر داد و خواستار مساعدت شهرداری در این خصوص شد.
خسرو ساکی اظهار داشت: آموزش مهارت های شهروندی و تدوین برنامه ای جامع در این خصوص یکی از برنامه های آموزش و پرورش البرز است که با دقت و قوت در حال تدوین است. وی افزود: تدوین این طرح به لحاظ مهاجر پذیر بودن البرز و به منظور ایجاد یکپارچگی یکی از ضروریات شهر کرج به شمار می رود و پس از تدوین آن اطلاعات کامل تری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز همچنین گفت: پیک شهروندی، جشنواره مهارت های شهروند و همراه شهردار نیز از جمله عناوین برنامه هایی هستند که برای اجرای آن نیازمند همکاری و مساعدت مالی ادارات مربوطه و به خصوص شهرداری هستیم. ساکی در ادامه به دیگر برنامه های مشترک آموزش و پرورش با شهرداری اشاره و اعلام کرد: همچون سال های گذشته از شهرداری مناطق مختلف درخواست داریم آموزش و پرورش را در طرح های شاداب سازی و با نشاط سازی مدارس یاری دهد.
خیران یاری کنند
وی با بیان اینکه درصد اندکی از مدارس استان البرز فرسودگی بیش از 30 سال دارند، تصریح کرد: بهسازی و شاداب سازی یکی از برنامه های در دستور کار آموزش و پرورش به منظور حفظ و نگهداری فضای فیزیکی آموزشی است که هر ساله پس از اتمام سال تحصیلی انجام می شود. مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: علاوه بر شهرداری از خیران نیز درخواست می شود اگر توان مالی برای مشارکت در ساخت مدارس را ندارند آموزش و پرورش را در طرح بهسازی و شاداب سازی مدارس یاری رسان باشند. ساکی با بیان اینکه اولیا دانش آموزان نیز می توانند در این طرح مشارکت داشته باشند، اظهار داشت: طبق بند 11 قانون شوراهای آموزش و پرورش مدیران مدارس می توانند برای بهسازی و شاداب سازی فضای فیزیکی آموزشی از اولیا به صورت داوطلبانه و بدون هیچ شرط و سقف مالی کمک دریافت کنند.
دریافت اجباری وجه ممنوع
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در پایان نیز با تاکید بر عدم دریافت وجه به صورت اجباری در هنگام ثبت نام، تاکید کرد: دریافت شهریه و اخذ تعهد مالی به استثنا بیمه و هزینه کتب درسی به صورت اجبار در مدارس ممنوع است و باید هر مدرسه بر روی تابلو اعلانات شماره تماس های ستاد ثبت نام را نصب کرده تا در صورت بروز تخلف اولیا به راحتی به شماره تماس ها دسترسی داشته باشند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود