25 تیر 1393
شماره خبر: 126031

فردیس کماکان در حوزه آموزش و پرورش ناحیه دو کرج می ماند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

فردیس کماکان در حوزه آموزش و پرورش ناحیه دو کرج می ماند


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: شهرستان فردیس در سال تحصیلی 94-93 همچنان زیرمجموعه اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج باقی می ماند.
ˈخسرو ساکیˈ افزود: به رغم مکاتبات انجام شده با وزارت آموزش و پرورش برای اخذ مجوز تاسیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردیس ، معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری با افزایش تعداد کارکنان اداری و تاسیس و راه اندازی اداره ی جدید آموزش و پرورش شهرستان فردیس موافقت نکرد. وی اظهار داشت: با توجه به عدم موافقت دولت با تاسیس اداره جدید آموزش و پرورش شهرستان فردیس مقرر شد در سال تحصیلی جدید (94-93) اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج همچنان مسوولیت اداره و سرپرستی مراکز آموزشی فعال در این شهرستان را بر عهده خواهد داشت.مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز یادآورشد بر این اساس مراکز آموزشی مستقر در منطقه مصباح به سمت جنوب و تمامی مراکز آموزشی آموزش و پرورش شهرستان فردیس تحت پوشش ناحیه دو فعالیت خواهند کرد. وی با اشاره به تازه تاسیس بودن شهرستان نوپای فردیس و پیگیری های در دست انجام برای راه اندازی ادارات مستقل شهرستان گفت: پیش از این قرار بود که آموزش و پرورش شهرستان فردیس از ابتدای سال تحصیلی آینده بصورت مستقل فعالیت رسمی خود را آغاز کند که متاسفانه این مهم محقق نشد. ساکی با تاکید بر ضرورت تاسیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردیس اظهار کرد: به همین منظور ستادی در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز تشکیل شد که در حال بررسی، مطالعه و پژوهش برای بازنگری بر محدوده های جغرافیایی چهار ناحیه آموزش و پرورش کلانشهر کرج است. این مسئول افزود: اعضای این ستاد را مدیران قدیم و جدید آموزش و پرورش و تعدادی از مسئولین استانی تشکیل می دهند. وی با اشاره به فعالیت 50 ستاد ثبت نام اصلی و فرعی دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید نیز گفت: پیش بینی می شود تعداد دانش آموزان استان در سال تحصیلی 94-93 با سه درصد افزایش نسبت به سال گذشته به حدود 430 هزار نفر برسد. ساکی افزود: برای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه نیز 20 پایگاه سنجش عمومی و هفت پایگاه سنجش تخصصی فعال هستند. به گفته وی با افزایش حوزه آموزشی شهرستان فردیس به اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج ، مناطق آموزشی مستقر در منطقه مصباح کلانشهر کرج به سمت شمال از این اداره منفک و به آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزوده شد.
آموزش و پرورش ناحیه دو کرج اکنون دارای 79 هزار و 843 دانش آموز است که 65هزار و 993 نفر آنها در شهرستان فردیس ساکن هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود