25 تیر 1393
شماره خبر: 126033

حضور در مراسم شبهای قدر فرصت زدودن کینه و دشمنی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

حضور در مراسم شبهای قدر فرصت زدودن کینه و دشمنی است


مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: حضور در مراسم شب های قدر فرصت معنوی است که منجر به زدودن هر گونه کینه و دشمنی می شود.
حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی با اشاره به اینکه شب قدر طلائی ترین فرصت برای بندگان خالص خداست، با بیان این مطلب اظهار داشت: با حضور در مراسم های شب قدر فرصت معنوی زدودن هرگونه کینه و دشمنی از دلها را فراهم می کنیم. مسعودی در ادامه خاطرنشان کرد: انسانها اگر طالب عفو الهی و بهرمندی از رحمت خداوند هستند در شب های قدر باید دل را از تمامی کینه ها، دشمنی ها پاک کنند. این مسئول بیان کرد: گذشت از ظلم دیگران باعث می شود که خداوند نیز به دلیل گذشت از بندگانش و بخشیدن آنها ما را مورد عفو و بخشش خود قرار دهد و هم از رحمت های واسعه اش ما را بهره مند گرداند. وی تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید" زمان حسابرسی مردم بسیار نزدیک است در حالی که آنان در غفلت به سر برده و از موضوع حسابرسی غافلند" و این در حالی است که در خصوص ضرورت حسابرسی از معصومین علیهم السلام روایات بسیاری داریم از جمله روایتی از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) نقل شده است که می فرماید "حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا" به حساب خود برسید قبل از اینکه به حساب شما برسند.
مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی البرز در پایان یادآور شد: چه زیباست که هر کدام از ما دفتر چه ای برای محاسبه اعمال خود داشته باشیم و در طول هفته به محاسبه اعمال خود بپردازیم نیت های خیر و شر خود را یاداشت کنیم سپس آنها را از یکدیگر تفکیک نموده و از گناهانی که باعث حبط عمل می‌شود بپرهیزیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود