18 تیر 1392
شماره خبر: 28212

اجرای برنامه‌های قرآنی در 25 امامزاده استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

اجرای برنامه‌های قرآنی در 25 امامزاده استان البرز


با ورود به ماه مبارک رمضان استان البرز برنامه‌های قرآنی خود را در 25 امامزاده این استان اجرا می‌کند.
طی ده روز گذشته و بر اساس یک سنت معنوی و آئینی مساجد، امامز‌اده‌ها و اماکن مقدس استان البرز حال و هوای دیگری داشت. در این مراسم که در دهه آخر ماه شعبان‌المعظم برگزار می‌شود، مردم خداجوی سراسر ایران از جمله استان البرز اقدام به نظافت،‌ غبار‌روبی و عطرافشانی در مساجد، امامزاده‌ها و اماکن مقدس استان البرز می‌کنند. در دهه آخر ماه شعبان امسال نیز هزاران نفر از مردم استان البرز به ویژه جوانان، دانشجویان و طلاب به همراه خدام و هیئت‌ امنای مساجد و اماکن مقدس استان، اقدام به غبارروبی و عطرافشانی این امکان کردند و با برگزاری آئین فوق‌، استان البرز آماده حضور در ماه مبارک رمضان شد. حال که در آخرین روز ماه شعبان قرار داریم، ساکنان البرز آماده برگزاری یک ماه روزه‌داری و عبادت هستند. نهادها و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و مذهبی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف استان البرز نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای برگزاری مراسم معنوی این ماه پر خیر و برکت کرده‌اند.
رمضان ماه پرورش فکری امت اسلامی است
در همین رابطه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز درباره برنامه‌های این اداره اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بر اساس احادیث و روایات موثق از پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) فرصت بسیار مناسبی برای پرورش فکری امت اسلامی است. حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی تصریح کرد: فضای معنوی که در ماه مبارک رمضان وجود دارد، این فرصت را فراهم می‌سازد تا جامعه اسلامی به ویژه جوانان و نوجوانان برای ارتقای فکری و معنوی تلاش کنند. وی افزود: در همین راستا برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی از سوی نهادهای مختلف از جمله تبلیغات اسلامی در این استان تدارک دیده شده است که طی این ماه معنوی در نقاط مختلف البرز به ویژه مساجد، اماکن مقدس، کانون‌های فرهنگی و هیئت‌ها و حسینه‌ها برگزار خواهد شد.
اعزام 300 مبلغ دینی در استان البرز
مسعودی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی اعزام مبلغان دینی و حضور آن‌ها در نقاط مختلف استان البرز است که برای این منظور هم از علمای دینی داخل استان استفاده کرده و هم با هماهنگی‌های انجام شده تعدادی از علمای دینی از حوزه علمیه به البرز می‌آیند. وی تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های تبلیغی در ماه مبارک رمضان برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی و در این جلسات علمای حاضر در جلسه به تمام پرسش‌ها و دغدغه‌ها و شبهات مردم به ویژه نسل جوان پاسخ خواهند داد. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: در دین مبین اسلام هیچ اکراهی وجود ندارد و علمای دینی همواره با روی گشاده و اخلاق نیکو به پرسش‌ها و حتی شبهات مردم پاسخ داده‌اند. مسعودی افزود: بنابراین یکی از اولویت‌های ویژه‌ برنامه‌های ماه مبارک رمضان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با جوانان است. وی بیان داشت: ترویج قرائت و حفظ کلام‌الله مجید نیز از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز است که طی این ماه محافل انس با قرآن متعددی در سراسر استان برگزار خواهد شد. مسعودی در پایان اظهار امیدواری کرد: مردم به ویژه نسل جوان استان البرز بتوانند با استفاده بیشتر از معنویت حاکم بر ماه مبارک رمضان، در پایان این ماه بسیاری از شبهات و پرسش‌های خود را برطرف شده ببینند. در همین رابطه چند روز قبل معاون اعزام و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی شمال کرج نیز با حضور در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بر فضاسازی مناسب برای استقبال از ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود. حجت‌الاسلام کیا حیرتی در این نشست با اشاره به انتظار عمومی مردم برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در ماه مبارک رمضان گفته است: متولیان فرهنگی استان باید برای بهره‌گیری بیشتر مردم از برکات ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی کنند.
آمادگی اعزام مبلغ و مبلغه به تمام نقاط شهرستان کرج در ماه رمضان
در همین رابطه حجت‌الاسلام ابوالفضل نبوی، مسئول واحد اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی جنوب شهرستان کرج نیز اعلام کرده است: اداره تبلیغات اسلامی در کرج آمادگی اعزام مبلغ و مبلغه به

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود