13 مهر 1391
شماره خبر: 12656

طرح مدارس مروج سلامت در البرز با موفقیت اجرا شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

طرح مدارس مروج سلامت در البرز با موفقیت اجرا شد

سپیدار آنلاین: رئیس اداره سلامت و پیشگیری آموزش و پرورش استان البرز از اجرای موفقیت آمیز طرح مدارس مروج سلامت (HPS) در استان خبر داد.
وصی الله شاهمرادی با اعلام این خبر افزود: در این طرح تعداد 110 مدرسه تحت ارزیابی و تکمیل چک لیستهای ممیزی داخلی و خارجی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: این مدارس طی سه مرحله در هشت بخش شامل برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی در مدرسه، سلامت محیط مدرسه، بهبود تغذیه سالم در آموزشگاه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارتقاء سلامت کارکنان مدرسه، سلامت روان و مشاوره، مشارکت والدین و جامعه مورد ارزیابی قرار گرفتند. شاهمرادی ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش آموزان را هدف این طرح برشمرد. وی افزود: در این طرح 61 مدرسه موفق به دریافت 5 ستاره، 29 مدرسه چهار ستاره، 14 مدرسه سه ستاره، چهار مدرسه دو ستاره شدند و دو مدرسه نیز یک ستاره دریافت کردند. رئیس اداره سلامت و پیشگیری آموزش و پرورش استان البرز یادآور شد: پنج ستاره بالاترین امتیاز و به این معنی است که هشت محور مورد نظر در مدرسه با موفقیت به اجرا درآمده باشد. شاهمرادی همچنین گفت: اجرای این طرح با افزایش 20 درصدی در بین مدارس تحت پوشش استان در سال تحصیلی 92-91 نیز ادامه خواهد داشت. وی یادآور شد: طرح مدارس مروج سلامت با تعامل و همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی البرز به اجرا درمی آید.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود