23 آبان 1390
شماره خبر: 2465

آغاز طرح مدارس مروج سلامت در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آغاز طرح مدارس مروج سلامت در البرز

سپیدار آنلاین: روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: طرح مدارس مروج سلامت HPS در 110 آموزشگاه این استان آغاز شد.
طرح یاد شده که با مشارکت معاونین آموزش ابتدایی و پرورشی اداره کل، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، در سال گذشته در 9 مدرسه اجرا شد و امسال به 110 آموزشگاه ارتقا یافت.
hps به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیا، مربیان و دانش‌آموزان و با رویکرد توانمندسازی آنها در زمینه مراقبت از خود و آموزش همسالان منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی‌های مردم درمورد سالم زندگی کردن، سالم کار کردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.
پیام روشن مدارس مروج سلامت، اعتماد به نفس، عزت نفس، ارتباط صحیح و مهارت‌های ارتباطی موثر، تشویق دانش آموزان به ورود در تصمیم‌گیری‌های مهم و یادگیری و تجارب در مدرسه برای رسیدن به سلامت کامل و رفاه جسمی و روانی است.
این طرح دارای اجزای هشت گانه است که با مشارکت مدرسه، خانه و جامعه و نهادهای مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود و عبارتند از برنامه جامع آموزش سلامت در مدرسه است.
ارائه خدمات بالینی در مدارس، سلامت محیط در مدراس، بهبود تغذیه در مدارس، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی در مدارس، ارتقای سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای درمدارس، مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌های ارتقای سلامت از دیگر اجزای هشت گانه این طرح است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود