14 مرداد 1393
شماره خبر: 126818

میزان بی سوادی در البرز به 1 درصد رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

میزان بی سوادی در البرز به 1 درصد رسید


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از کاهش آمار بی سوادان در استان البرز خبر داد و گفت: بر طبق آمار تنها یک درصد افراد در استان البرز بی سواد هستند.
عیسی بابالو با اعلام این خبر اظهار داشت: میزان بی سوادی در استان البرز در سال 90 چهار درصد بوده است و این آمار با تحت پوشش قرار گرفتن افراد برای آموزش های سوادآموزی در سال جاری به یک درصد رسیده است. وی با بیان اینکه هر چه آمار تعداد افراد بی سواد در استان کاهش یابد فرایند سواد آموزی به دلیل دشواری در شناسایی افراد مشکل تر خواهد شد، گفت: خوشبختانه البرز در رده استان های با سواد کشور به شمار می رود و امیدواریم در طی مدت کوتاهی میزان بی سوادی در استان را به صفر برسانیم.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز افزود: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سوادآموزی سه طرح در استان به صورت همزمان در حال اجرا است که گروه های هدف خاصی را تحت پوشش قرار خواهد داد. بابالو اعلام کرد: در طرح اول برای اولویت سال 93 آموزش سوادآموزی به اولیا بی سواد و کم سواد دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا پنج هزار و 800 نفر به طور کامل شناسایی و تا پایان سال با آموزش های مربوطه در آمار افراد با سواد قرار خواهند گرفت. وی ادامه داد: همچنین در دومین طرح از اهداف و اولویت های معاونت سواد آموزی، آموزش به کودکان و نوجوانان 10 تا 20 سال با مشارکت اداره کل ثبت احوال، بهزیستی و اداره کل کار در حال پیگیری است. معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: در طرح یاد شده در مرحله اول کودکان کار و معلولان جسمی و حرکتی تحت آموزش های سوادآموزی قرار خواهند گرفت که تا کنون 175 نفر از آنها شناسایی و در طی سال جاری تحت پوشش آموزشی قرار می گیرند. بسیج همگانی برای ریشه کنی بی سواد عنوان سومین طرح معاونت سواد آموزی در راستای اجرای طرح های یاد شده بود که بابالو به آنها اشاره و تصریح کرد: در این طرح از تمامی علاقمندان جامعه از قشرهای مختلف در قالب عقد قرارداد و خرید خدمت دعوت می شود تا با دریافت دوره آموزشی و ادوات آموزشی از جمله کتاب و لوازم التحریر از معاونت سواد آموزی ارائه آموزش به فرد بی سواد داشته و پس از قبولی آموزش گیرنده در آزمون نهایی، آموزش دهنده مبلغی به عنوان دستمزد دریافت نماید. وی در ادامه با بیان اینکه تا کنون با 18 موسسه و ارگان در این خصوص قرار داده منعقد شده است، گفت: بر طبق قرارداد تا پایان سال جاری 18 هزار نفر تحت پوشش آموزی این نهادها قرار خواهند گرفت. معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در پایان اظهار داشت: ار ابتدای تاسیس استان البرز تاکنون شش هزار و 100 نفر از خدمات آموزشی معاونت سوادآموزی بهره مند شده اند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود