14 مرداد 1393
شماره خبر: 126820

نامه جمعی از معلمان هنرستان‌های نظرآباد به وزیر آموزش و پرورش

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نامه جمعی از معلمان هنرستان‌های نظرآباد به وزیر آموزش و پرورش


جمعی از معلمان شاغل در هنرستان‌های شهرستان نظرآباد در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش با طرح این ادعا که دو سال است با خلف وعده مسئولان در پرداخت معوقات روبرو شده‌اند، پیگیری و رفع مشکلات خود را خواستار شدند.
جمعی از مدیران، معاونان و سرپرستان شاغل در هنرستان‌ها حالا که از پیگیری و رفع مشکلات خود توسط مدیران شهرستان و استان ناامید شده‌اند. در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار پیگیری موضوع و مطالبه اضافه کار ساعتی یا اصلاح ساعت کاری خود شده‌اند. این افراد در این نامه ضمن محفوظ دانستن حق پیگیری قانونی و حقوقی مطالبات معوق خود، از وزارت آموزش و پرورش خواسته‌اند گر پرداخت اضافه کار ساعتی در آینده مقدور نیست، حتی‌المقدور ساعت کار در هنرستان‌ها را در حد دبیرستان‌ها اصلاح نمایند؛ چرا که با وجود مطالبات انباشته شده از قبل، اگر چناچه پرداختی انجام نشود و اقدامی در جهت اصلاح ساعت کاری صورت نگیرد انگیزه‌ای برای کار مجدد باقی نخواهد ماند.
گفتنی است این مشکلات باعث نگرانی اولیای دانش‌آموزان و خود دانش‌آموزان در فاصله دو ماه تا شروع سال تحصیلی جدید شده است. یکی از معلمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: سختی کار در هنرستان‌ها بر کسی پوشیده نیست، کار در این بخش با توجه به فضای کارگاهی و خطراتی که به همراه دارد همواره علاوه بر فشارهای روحی و روانی با مخاطراتی نیز همراه است. وی افزود: حجم کار بالا، نبود تجهیزات مورد نیاز کارگاهی، کمبود نیروی متخصص و ضعیف بودن دانش‌آموزان جذب شده در هنرستان‌ها طبعاً بار مضاعفی بر دوش آموزش و پرورش و معلمان تحمیل می‌کند. این معلم در پایان گفت: این‌ها تنها بخشی از مشکلات هنرستان‌هاست، تنها چیزی که شاید بتواند گوشه‌ای از زحمات را جبران نماید همین اضافه کار ساعتی است که متاسفانه آن هم پرداخت نمی‌شود، البته گلایه اصلی معلمان نظرآباد در تبعیض در پرداخت‌ها بین هنرستان‌ها و دبیرستان‌هاست. عیسی داس‌دار، رئیس آموزش و پرورش نظرآباد نیز در این خصوص گفت: مطالبات این معلمان از طریق اداره آموزش و پرورش پیگیری شده منتهی به دلیل کمبود اعتبارات، هنوز پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده است. وی در پایان افزود: به محض این‌که این امر از طرف وزارتخانه تامین اعتبار شود، کلیه مطالبات معلمان پرداخت خواهد شد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود