26 مرداد 1393
شماره خبر: 127510

خرید حمایتی کتاب رونق بازار نشر استان را در پی دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

خرید حمایتی کتاب رونق بازار نشر استان را در پی دارد


سرپرست معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی البرز گفت: از آنجا که خرید حمایتی کتاب رونق بازار نشر استان را در پی دارد ، درخواست افزایش اعتبار خرید حمایتی کتاب داده ایم.
محمد طاهری اظهار داشت: سال گذشته 30 میلیون تومان اعتبار برای خرید حمایتی کتاب بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این اداره کل تعلق گرفت که با رایزنی های انجام شده درخواست افزایش اعتبار برای سال جاری داده ایم که امید می رود این مبلغ در سال جاری افزایش یابد.
وی خاطر نشان کرد با افزایش اعتبار تخصیص یافته به این بخش بدون شک کتاب های بیشتری از ناشران و نویسندگان البرزی مورد خرید حمایتی قرار می گیرند. وی افزود: خرید حمایتی کتاب انگیزه مضاعفی در نویسندگان و ناشران البرزی جهت فعالیت کیفی ترایجاد می کند که همین امر در نهایت موجبات رونق حوزه نشر استان را فراهم می کند.
وی ادامه داد: بدون شک معاونت فرهنگی ،مطبوعاتی این اداره کل شاخص هایی برای انتخاب کتاب های ارسالی برای خرید حمایتی دارد که بر طبق آنها اقدام به خرید کتاب می نماید . این مسئول تصریح کرد: موضوع کتاب، بومی بودن نویسنده و چاپخانه آن ، تیراژ کتاب از مهمترین شاخص های خرید حمایتی از کتابهای منتشره ناشران است. طاهری تاکید کرد: علاوه بر موارد مذکور کیفیت مطالب منتشر شده در کتاب، کیفیت چاپ و رعایت اصول فنی نگارش نیز در ارزیابی و انتخاب کتاب ها تاثیر گزار است. این مسئول گفت :براساس این شاخص ها در اولین جلسه هیات خرید کتاب اداره کل که برای ارزیابی کتاب های ارسالی ناشران جهت خرید حمایتی تشکیل شد از 50 کتاب معرفی شده فقط تعداد کمی امتیاز لازم را برای خرید حمایتی دریافت کردند. وی افزود: در روند خرید حمایتی کتاب از ناشران استان ، کتاب های دارای محتوایی غنی و فاخر همچنین کتاب هایی با موضوعات فرهنگ و هنر در اولویت قرار دارند و در پایان سال 10 کتاب برتر از بین کتابهای ارائه شده جهت خرید حمایتی در موضوعات مختلف انتخاب و به صورت ویژه حمایت می شوند. طاهری در پایان از ناشران البرزی خواست که کتاب های خود را با مد نظر قرار دادن شاخص های اعلام شده به معاونت فرهنگی ، مطبوعاتی این اداره کل ارائه نمایند تا بررسی های لازم جهت خرید حمایتی از آنها صورت گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود