8 شهریور 1393
شماره خبر: 128286

زیرساخت های هنر تئاتر در البرز فراهم نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

زیرساخت های هنر تئاتر در البرز فراهم نیست


دبیر جشنواره تئاتر استانی البرز زیرساخت های لازم برای هنر تئاتر در استان را ناکافی دانست و گفت: برای برگزاری جشنواره های قویتر و حضور در عرصه هنر کشوری باید زیرساختهای هنری البرز تقویت شود.
سید موسی حسینی‌کاشانی در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر استانی البرز که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار البرز شامگاه جمعه در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه هنری استان البرز در سالهای اخیر حرکت رو به رشدی را تجربه کرد و برگزاری چهارمین دوره جشنواره تئاتر استانی موید این مطلب است. وی گفت: این جشنواره پس از تشکیل استان البرز با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر استان پا گرفت و در این مدت درس های زیادی تجربه کرد که برای توسعه هنر تئاتر در این استان موثر است. حسینی کاشانی با اشاره به تعداد آثار ارسالی به این جشنواره گفت: 85 اثر به دبیرخانه ارسال و 40 اثر به مرحله بازبینی رسید و در پایان 9 اثر برای رقابت انتخاب شدند که تا شب گذشته ادامه داشت و داوران به بررسی نتایج پرداختند. دبیر جشنواره تئاتر استان البرز افزود: امروز در بخش بازیگری زن و مرد، طراحی لباس، بروشور، نمایشنامه‌خوانی و دیگر بخش‌های مختلف از هنرمندان تقدیر و تجلیل می‌شود. وی ظرفیت البرز در عرصه هنر به ویژه تئاتر را غنی توصیف کرد و گفت: آنچه سبب شده هنرمندان البرزی به تهران کوچ کنند ضعف زیرساختی است که ادامه فعالیت برای هنرمندان تئاتر را با دشواری و مشکل مواجه می کند. حسینی کاشنی تقویت زیرساختها را ضروری خواند و با بیان اینکه ظرفیت‌های بیشتری برای سال آینده ارائه می‌شود، گفت: باید زیر ساخت‌ها برای زمینه فعالیت بیشتر تقویت شود. وی یادآور شد: هزار و 500 نفر در استان در زمینه تئاتر فعالیت می‌کنند که در این جشنواره 360 نفر حضور یافته و به رقابت پرداختند.
نباید به جشنواره های داخلی اکتفا کنیم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه نباید به نتایج این جشنواره اکتفا کنیم، اظهار داشت: در صورت امکانات بیشتر، این جشنواره و فعالیت هنرمندان در سطح بسیار بالاتری ارائه می‌شد. وی این جشنواره‌ را فرصتی برای رشد و شکوفایی بیشتر دانست و گفت: اگر راهبرد و هدف نهایی حضور در عرصه کشوری و بین المللی باشد، نباید به برنده‌شدن در جشنواره‌های استانی غره شد. دبیر جشنواره تئاتر البرز مشارکت بیشتر در برپایی این جشنواره را مستلزم آموزش دانست و تاکید کردک برای رقابت در سطح کشوری باید اطلاعاتمان را افزایش دهیم و تحت آموزش قرار بگیریم.
برای حضور در عرصه هنر کشور باید آموزش ببینیم
وی افزود: همانطور که ساوجبلاغ و هشتگرد سالیان طولانی درحال فعالیت هستند امیدواریم به زودی شاهد حضور مجموعه تئاتر استان البرز در تئاتر فجر باشیم. وی با اشاره به اینکه استان از نظر زیرساختی مشکل دارد، گفت: البرز به دلیل وجود دانشگاه‌های فراوان به استان علمی معروف است که با هماهنگی‌های لازم می‌توانیم میزبان برنامه‌های مختلف در استان باشیم. کاشانی همچنین از حمایت ویژه از نمایشنامه نویسان در بحث کتاب و موضوع نمایشنامه در سال آتی خبر داد و یادآور شد: این کار با هدف تنظیم متون قوی تر، جدیدتر و با موضوعات بکرتر برای حضور در جشنواره صورت می گیرد و باید تلاش کنیم تا با رفع اشکالات و نقص ها و همکاری یکدیگر، حضور بهتری در مجموعه کشوری داشته باشیم. مدیرکل ارشاد البرز در پایان با گرامیداشت یاد هنرمندان فتحعلی بیگی، ناصربخت و چینی فروشان اظهار امیدواری کرد با همکاری یکدیگر زمینه رشد بیشتر و رفع مشکلات فراهم شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود