20 مهر 1391
شماره خبر: 13072

نخستین جشنواره هنر و رسانه آذر ماه برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نخستین جشنواره هنر و رسانه آذر ماه برگزار می شود

سپیدار آنلاین: نخستین جشنواره هنر و رسانه به منظور بررسی کارکردهای رسانه و هنر آذرماه سال جاری مصادف با سالروز بزرگداشت شهدای رسانه در بخش های گوناگون خبر، گزارش، مصاحبه، عکس،نقد، یادداشت، تیتر و ... برگزار می شود.
نظر به اینکه رسانه یکی از مهمترین ابزارهای تولید و توزیع محتوای هنری است و هنر و رسانه در کنار یکدیگر به مثابه تعاملی دو سویه رابطه تنگاتنگ و هم افزایی با هم دارند؛ دراین راستا نخستین جشنواره " هنر و رسانه" به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف توجه بیشتر به کارکردهای رسانه در عرصه هنر و بهره گیری از دانش و تجربه و ارزیابی آثار رسانه ای نگاشته شده در دو حوزه" هنر و رسانه" برگزار می شود. براساس فراخوان این جشنواره پاسداشت آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی در حوزه هنر، ارائه الگوهای برتر کارحرفه ای روزنامه نگاری و رسانه ای در حوزه هنر، کمک به رشد کیفی و کمی آثار رسانه ای در حوزه هنر، ترویج و تقویت کارهای شاخص در ژانر روزنامه نگاری تحلیلی و تاثیرنهادن برحوزه هنر با هدف پوشش آثار فاخر، برقراری یک رابطه تعاملی میان هنرمندان و اهالی رسانه، جلب توجه بیشتر هنرمندان به ضرورت برقراری رابطه با رسانه ها، ایجاد فضای نقد رسانه ای در عرصه هنر، ارزیابی عملکرد رسانه ها در حوزه هنر از جمله اهداف برگزاری این جشنواره خواهد بود. فعالان رسانه ای که در فاصله شهریور ماه 1389 تا پایان شهریور ماه 1391 نسبت به انتشار مطلب با موضوع هنر در خبرگزاری ها، مطبوعات، رادیو و تلویزیون اقدام کرده اند می توانند بر اساس موضوعات جشنواره آثار خود را ارائه دهند.
همچنین بر اساس شرایط این جشنواره افراد حداکثر در دو رشته حق شرکت خواهند داشت، در هر رشته هر فرد می تواند حداکثر 3 اثر خود را ارسال کند و آثار ارسالی بایستی در یکی از رسانه های صاحب مجوز منتشر شده باشد در غیر اینصورت داوری نخواهد شد. تقویم برگزاری جشنواره: متقاضیان شرکت در جشنواره باید سه نسخه pdf یا نسخه اسکن شده آثار خود را تا پایان مهر ماه سال 1391 پایان وقت اداری روز یکشنبه 30/7/91 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. مراسم اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان روز" 15 آذر ماه سالروز بزرگداشت شهدای رسانه" خواهد بود. جوایز جشنواره:
نفر اول: تندیس و دیپلم افتخار جشنواره همراه با 20 میلیون ریال جایزه نقدی
نفر دوم: دیپلم افتخار جشنواره همراه با 15 میلیون ریال جایزه نقدی
نفر سوم: لوح تقدیر جشنواره به همراه 10 میلیون ریال جایزه نقدی
علاقمندان می توانند با مراجعه به وب سایت معاونت امورهنری به آدرس http:/honari.farhang.gov.irنسبت به دریافت فرم شرکت در جشنواره و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66708863 (روابط عمومی معاونت هنری) تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود