14 آبان 1393
شماره خبر: 131177

یک میلیون دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

یک میلیون دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند


وزیر آموزش و پرورش در کرج گفت: اعزام و بازدید یک میلیون دانش‌آموز به مناطق عملیاتی با هدف آشنایی هر چه بیشتر با مناطق عملیاتی و نهادینه ساختن دلاورمردی‌های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در دستور کار قرار دارد.
علی‌اصغر فانی در سالروز شهادت حسین فهمیده در بیت این شهید نوجوان، شهید فهمیده را الگوی دانش‌آموزان دانست و گفت: یکی از شیوه‌های تعلیم و تربیت، معرفی الگوهای تربیتی برای دانش‌آموزانی است که خود قرار است آینده سازان کشور باشند و از این حیث معرفی این الگوها برای دانش‌آموزان امری مهم بشمار می‌رود. وی همچنین به فلسفه سلسله دیدارها با خانواده معظم شهدا اشاره کرد و افزود: دیدار با خانواده شهدای گرانقدر سببب دلگرمی و روحیه گرفتن ما مسئولان است. وزیر آموزش و پرورش در جمع خانواده شهید دانش آموز فهمیده با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شما خانواده‌های شهدا چشم و چراغ این ملت هستید،این جمله بدان معنا است که بصیرت توسط شما محقق می‌شود، به مثابه چراغی که روشنایی می‌بخشد و جای پای ملت را روشن می‌سازد. فانی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوهای فرهنگی به جامعه دانش‌آموزی از وظایف آموزش و پرورش بشمار می‌رود. وی افزود: به همین منظور اعزام و بازدید یک میلیون دانش‌آموز به مناطق عملیاتی با هدف آشنایی هر چه بیشتر با مناطق عملیاتی و نهادینه ساختن دلاورمردی‌های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در دستور کار قرار دارد. وزیر آموزش و پرورش گفت: این حرکت سبب حفاظت از مکتب دین و اسلام می‌شود.
شهی فهمیده گل سرسبد شهدای دانش آموز است
استاندار البرز نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بالاخص شهدای دانش آموز، یاد و خاطره شهید فهمیده را گرامی داشت و سفر وزیرآموزش و پرورش را منشاء خیر و برکت برای استان دانست و گفت: شهدا لاله‌های گلگون کفن ما هستند و شهید فهمیده خود گل سرسبد این شهدا است. سیدحمید طهایی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهم برشمرد و تصریح کرد: وظیفه ما مسئولان است که الگوهای فرهنگی را هر چه بیشتر در حافظه نسل کنونی ماندگار و مانا سازیم.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود