18 آبان 1393
شماره خبر: 131418

ارتقاء فضاهای کتابخانه‌ای البرز مهمترین اولویت است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ارتقاء فضاهای کتابخانه‌ای البرز مهمترین اولویت است


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: ارتقاء فضاهای کتابخانه‌ای در این استان از مهمترین اولویت‌ها محسوب می‌شود.
ناصر شفیعی در نشست خبری که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شود تخصیص اعتبارات به منظور ساخت و توسعه این فضاها در البرز است. وی ادامه داد: تا پایان امسال 80 درصد از این بودجه‌ها به کتابخانه‌ها تخصیص داده خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه تامین کتاب برای کتابخانه‌ها نیز باید یکی از مهمترین اولویت‌ها باشد، افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که منابع کتاب‌ها در کتابخانه‌ها به صورت اساسی تامین شود و مراجعه‌کنندگان بتوانند از این فضاها به درستی استفاده کنند. شفیعی خاطرنشان کرد: ما در گذشته سه کتابخانه مختص کودکان در استان داشتیم اما با توجه به تمهیدات اندیشیده شده هم‌اکنون تمامی کتابخانه‌های استان چندین متر از فضاهای کتابخانه‌های خود را به کودکان اختصاص داده‌اند. به گفته این مسئول در هفته کتاب و کتابخوانی تجلیل از کتابخوانان، کتابداران، فرمانداران و عضوهای فعال در کتابخانه‌ها نیز انجام می‌شود. وی تاکید کرد: منتخبین در جشنی به نام جشن کتاب معرفی خواهند شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز تاکید کرد: امسال علاوه بر برگزاری برنامه‌های روتین سال گذشته برنامه‌های جدید دیگری همچون نشست با بازنشستگان این عرصه برگزار خواهد شد. شفیعی ثبت‌نام رایگان از طریق سایت Saman.ir را در این هفته از دیگر برنامه‌های هفته کتابخوانی عنوان کرد و اظهار داشت: مسابقات قصه‌خوانی، نقاشی و تازه‌های کتاب از دیگر برنامه‌های این هفته می‌باشد. وی اعلام کرد: در این هفته همچنین دو پایگاه اهدای کتاب در سطح شهر فعال خواهد شد تا شهروندان کتاب‌های اهدایی خود را به این پایگاه‌ها اهدا کنند. در جشن کتاب که 26 آبان ماه سال جاری در البرز برگزار می‌شود از 55 منتخب در حوزه‌های کتابداری، کتابخوانی و عضو در کتابخانه‌ها تجلیل خواهد شد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود