16 آبان 1391
شماره خبر: 14545

جشن بزرگ تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی در البرز برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جشن بزرگ تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی در البرز برگزار می شود

سپیدار آنلاین: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز از برگزاری جشن تقدیر از برترین های عرصه کتابخوانی در 3 سطح و برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه سه رده سنی در هفته کتاب خبر داد.
رمضانعلی محسنی در نشست خبری که در نهاد کتابخانه های عمومی استان به مناسبت بیستمین دوره هفته کتاب که از 20 لغایت 27 آبان ماه آغاز می شود برگزار شد، اظهار داشت: از آنجا که در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری که در دیدار با کتابداران سراسر کشور داشتند سلسله اقداماتی در بیستمین دوره در استان البرز به اجرا در می آید. وی افزود: به مناسبت بیستمین دوره هفته کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز مسابقه بزرگ کتابخوانی استانی را در سه رده سنی بزرگسال با عنوان کتاب "روابط سالم در خانواده"، گروه نوجوان با عنوان "فرزند ایرانیم" و گروه کودک با کتاب "طعمه نیل" برگزار می شود. محسنی ادامه داد: علاقمندان با مراجعه به کتابخانه های عمومی استان می توانند کتاب ها را دریافت کنند. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: کتاب های رده کودک و نوجوان نیز به صورت فایل pdf در کتابخانه دیجیتال این نهاد به آدرس www.irandl.ir موجود است. وی عنوان کرد: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه و تحویل پاسخنامه ها حداکثر تا پایان آذر ماه می توانند پاسخ های خود را به کتابخانه های عمومی استان البرز و واحد فرهنگی اداره کل کتابخانه ها تحویل دهند. محسنی درباره جوایز این مسابقه بزرگ نیز عنوان کرد: جوایز این مسابقه در رده بزرگسالان ده کارت هدیه یکصد هزار تومانی به ده نفر، رده نوجوان ده کارت 40 هزار تومانی و در رده کودک ده کارت 20 هزار تومان هدیه داده داده خواهد شد. وی افزود: اعلام نتایج منتخبان این مسابقه بزرگ بهمن ماه همزمان با جشن های دهه فجر خواهد بود.
تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی
رمضانعلی محسنی در بخش دیگری از تجلیل خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی در سطوح استانی و شهرستانی نیز خبر داد و اظهار داشت: این جشن در به صورت استانی در باشگاه میلاد، شهرستانی در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امیرکبیر، و در سطح شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآبا و اشتهارد برگزار می شود و طی آن از خادمان و تلاشگران این عرصه شامل کتابداران نمونه، کتابداران برتر فرهنگی، کتابخانه های برتر، نویسندگان، مولفان، حافظان و قرآن پژوهان عضو کتابخانه ها تجلیل به عمل خواهد آمد. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرزدرباره ویژه برنامه های مختلف این هفته نیز گفت: تجلیل از کتاب خوان های منتخب، نویسندگان برتردر سطح استان، کتابخانه های بخش کودک، پیشکسوتان این عرصه، اهداکنندگان برتر، شهرداران نمونه در حوزه توسعه کتابخانه ها، فرمانداران نمونه به عنوان روسا کتابخانه ها در شهرستانها و... که در طول یک سال با کتابخانه های استان و شهرستان همکاری صمیمانه ای داشته اند تقدیر خواهند شد.
تقدیر از خانواده های کتابخوان
محسنی درادامه گفت: تقدیر از اعضای فعال کتابخانه که شامل طرح خانواده هستند و به صورت خانوادگی عضو کتابخانه ها شده اند همچنین از افرادی که به صورت آنلاین از اعضای پرمخاطبان باشگاه کتاب خوان ها هستند نیز تجلیل به عمل می آید. محسنی همچنین برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب با دعوت از مولفین، برپایی سلسله نشست های ادبی در کانون ها، مسابقه پیامکی بهترین و کوتاه ترین جمله درباره کتاب و کتابخوانی، مسابقه مقاله نویسی با موضوع شعار سال، برپایی ایستگاه و مسابقه نقاشی و نمایشگاه آثار نقاشی، جلسات قصه خوانی و کتابخوانی برای اعضای کودک، طرح اهدای کتاب، ثبت نام رایگان از علاقمندان به عضویت در کتابخانه ها، نمایشگاه تازه های کتاب و.. .را از جمله ویژه برنامه های این هفته برشمرد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود