26 آبان 1393
شماره خبر: 131913

ساخت کتابخانه در البرز کاهش یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ساخت کتابخانه در البرز کاهش یافت


سرپرست کتابخانه‌های عمومی البرز با بیان اینکه ساخت کتابخانه در البرز کاهش یافته است، گفت: ساخت کتابخانه‌ها در زمان کنونی به نیم درصد خلاصه شده اما در گذشته بر اساس قانون ۱.۵ درصد بود.
ناصر شفیعی در همایش تکریم خادمان کتاب و کتابخوانی که با حضور مدیرکل پارلمانی و امور مجلس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن فرهنگی ورزشی میلاد برگزار شد، اظهار کرد: هفته کتاب فرصت مغتنمی برای اهالی کتاب محسوب می‌شود که نامگذاری آن نیز به دلیل بزرگداشت حضرت آیت‌الله طباطبایی، نویسنده کتاب المیزان است. وی با اشاره به اینکه توجه به یار مهربان در میان مردم به فراموشی سپرده شده افزود: ریشه همه گرفتاری‌ها در جهل است و در کلام ائمه بیش از 70 بار به مطالعه و دانایی تاکید شده است. سرپرست کتابخانه‌های عمومی البرز تصریح کرد: اهمیت مطالعه ریشه‌ای است و باید به صورت ویژه به آن توجه کرد، چراکه اصلاح تمامی مشکلات از این نقطه اصلی آغاز می‌شود. وی بیان کرد: این مراسم به بهانه تشکر و توجه به امر کتابخوانی و نیز دریافت راهکارهای بهتر در این زمینه برگزار شده است.شفیعی خاطرنشان کرد: تقدیر و تشکر از افرادی که عمر خود را در وادی دانایی می‌گذرانند تنها یه این معنا نیست که این افراد برتر بودند بلکه بیش از سایرین فعالیت داشتند و این تشکر به عنوان راهبری و الگو بودن برای دیگران محسوب می‌شود. وی اظهار کرد: متفکران و برنامه‌ریزان جامعه بیش از ما بحث مطالعه را به جهت اینکه بتواند بستر همه فعالیت‌ها باشد جدی گرفته‌اند که شاید در اجرا نیاتی که در قانون وجود دارد را عملی نکرده‌ایم. سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: کتابخانه‌ها مرکز پالایش فکری و انرژی در بعد فرهنگی و روحی است و در همین مکان می‌توان کمیت‌ها را پیش برد تا به موقعیت مطلوبی برسیم. وی با اشاره به اینکه این اهمیت توسط قانون ارائه شده و تمام توان اجتماع را به کار گرفته افزود: بخش دولتی با قوت گذشته در خدمت کتابخانه‌هاست و در این راستا شهرداران نیز به میزان توانایی خود همکاری‌های لازم را با کتابخانه‌های استان داشته‌اند.
وی تصریح کرد: شاید بسیاری از کتابخانه‌های موجود کم استاندارد یا فاقد استاندارد هستند و با نیازهای روز توسط شهرداری‌ها ساخته شده‌اند اما تعداد ساخت و سازها در گذشته بیش از حال حاضر بود. شفیعی افزود: ساخت کتابخانه‌ها در زمان کنونی به نیم درصد خلاصه شده اما در گذشته بر اساس قانون 1.5 درصد بود. وی اظهار کرد: در استان البرز با همت مسئولان به دنبال رفع و رجوع این موضوع هستیم که البته این امر اکنون در اولویت قرار ندارد. سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان البرز با بیان اینکه امید است این همایش و هفته کتابخوانی سبب قوت و تحول کار شود، گفت: امسال سعی شده بیش از سال‌های گذشته خدمت‌رسانی انجام شود که در این راستا انجمن‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه از کمبودهای موجود در این عرصه باخبریم و نیازمند تحول در بحث کتاب و کتابخوانی در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: باید جامعه بیشتر به سوی کتاب بیاید و به مباحث نرم‌افزاری نیز در کنار کمبودهای سخت افزاری توجه کرد. شفیعی با اشاره به اینکه معلوم نیست از ظرفیت موجود چگونه استفاده می‌کنیم بیان کرد: از هم‌افزایی بین استانی و تفکر میان آن‌ها اطلاعی نداریم و این پیگیری‌ها توسط انجمن صورت می‌گیرد و امید است در این راستا در سال آینده خدمات بهتری ارائه کنیم.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود