26 آبان 1393
شماره خبر: 131930

البرز بر سکوی نخست تراکم دانش آموز در کلاس درس

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

البرز بر سکوی نخست تراکم دانش آموز در کلاس درس


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: البرز به دلیل تراکم بالای دانش آموزی در کلاس های درس رتبه نخست کشور را در شاخص های تراکم دارد.
علی زرافشان در آیین افتتاحیه هنرستان خیر ساز حضرت زینب (س) در منطقه کمالشهر کرج برگزار شد در ابتدای سخنان خود مدرسه سازی مصداق عمل نیکی دانست که میزان ثواب آن قابل اندازه گیری نیست و گفت: مدرسه سازی هدایت انسان ها و خروج افراد از ظلمت و جهل را به دنبال دارد از این رو مصداق عمل نیکی است که حسن آن قابل اندازه گیری نمی باشد. وی در ادامه با تشکر از برادران سلیمانی که بانی ساخت بزرگترین مدرسه خیر ساز در استان البرز شده اند، اظهار داشت: امروز با توجه به نیاز و شرایط کشور و همچنین تحولاتی که آموزش و پرورش در آستانه آن قرار گرفته است ساخت هنرستان های دارای اولویت بوده زیرا نیاز از در کنار تحصیل به دانش آموزان حرفه ای نیز آموخته شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ساخت هنرستان ها و همچنین تربیت دانش آموزان دارای حرفه علاوه بر کمک به اقتصاد، رونق این بخش را نیز در پی خواهد داشت.
تراکم دانش آموزان موجب عدم کیفیت مطلوب در ارائه آموزش
زرافشان در ادامه به وضعیت آموزش و پرورش در استان البرز اشاره و اعلام کرد: استان البرز در شاخص های تراکم جمعیت دانش آموز در کلاس درس رتبه نخست کشور را دارد و از خیران تقاضا می شود به این استان نگاه ویژه داشته باشند. وی تاکید کرد: میزان تراکم دانش آموزان در کلاس های درس شرط لازم برای تحقق تعلیم و تربیت درست در مدارس است اما با وجود بیش از ۴۰ دانش آموز در کلاس های البرز به طور قطع تعلیم با کیفیت مناسب انجام نمی شود.
اولویت ساخت مدارس در مناطق پرجمعیت باشد
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شاخص های تراکم در تعلیم و تربیت بسیار تاثیر گذار خواهد بود، تصریح کرد: این شاخص های تعیین کننده سیاست گذاری ها و توسعه فضای آموزشی می باشد از این رو اولویت ساخت مدارس باید در نقاط متراکم بوده تا روند یادگیری به نحو مطلوبی رخ دهد. زرافشان گفت: عصر امروز در جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد همکاری بیش از پیش آموزش و پرورش، نوسازی، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی برای توسعه هنرستان ها به دلیل آغاز تحولات در مقطع متوسطه از دو سال آینده ارائه خواهد شد. وی در پایان افزود: در حال حاضر ۴۳ درصد دانش آموزان مقطع کشور در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند و باید برای اجرای تحولات در مقطع متوسطه فضاهای آموزشی به یک سوم فضای موجود ارتقا یابد در غیر این صورت در توسعه سیاسیت های اشتغال و اقتصاد مقاومتی دچار افت خواهیم شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود