19 آذر 1393
شماره خبر: 133480

برنامه های هفته سوادآموزی در استان البرزاعلام شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برنامه های هفته سوادآموزی در استان البرزاعلام شد


معاون سواد آموزی استان البرز از برگزاری همایش بزرگ سوادآموزی با حضور مسئولین استان و به منظور تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی، تجلیل از چهره های موفق درامر سوادآموزی ،تجلیل از آموزش دهندگان برتر، تجلیل از خبرنگاران، نهادها ودستگاه های برتر در بحث سوادآموزی در هفته سواد آموزی خبر داد.
عیسی بابالو در تشریح برنامه های هفته سواد آموزی به خبرنگار پانا، گفت: همایش بزرگ سوادآموزی با حضور مسئولین استان،تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی، تجلیل از چهره های موفق درامر سوادآموزی ،تجلیل از آموزش دهندگان برتر، تجلیل از خبرنگاران، نهادها ودستگاه های برتر در بحث سوادآموزی ازجمله برنامه های هفته سواد آموزی می باشد.
معاون سوادآموزی استان افزود: سواد آموزی و تلاش برای رسیدن به جامعه باسواد باید یکی از ملاک های کار ما در آموزش و پرورش باشد. بابالو فراهم نمودن بستر تبلیغات و استفاده از ظرفیت موجود استان، بهره گیری از ظرفیت دستگاه های خدمات رسان و امضای تفاهم نامه با دستگاه ها ونهادهای دودلتی و بهره گیری از ظرفیت تشکل های غیر دولتی را از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش استان در راستای برنامه های شتاب بخشی به سوادآموزی برشمرد. وی با اشاره به تنوع رسانه ها و سلیقه مخاطبان گفت:در دنیای امروز نمی توان تبلیغات را منحصر به خبر و یا نمایش فیلم از یک یا دو رسانه دانست. وی بیان اینکه برخلاف تصور عمومی که بی سوادی را با ناتوانی در خواندن و نوشتن می سنجند؛ ابعاد پنهان بی سوادی همچون ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را لایه های اثرگذار بی سوادی در جامعه عنوان کرد. بابالو با اشاره به آسیب های ناشی از بیسوادی در بخش های مختلف به اقدامات انجام گرفته در راستای سوادآموزی بعد از انقلاب پرداخت،نهضت سوادآموزی یک اقدام مدبرانه به فرمان امام راحل(ره) بود که با هدف آموزش همگانی و استقلال فرهنگی کشور تاسیس شد و با ایجاد مکانیسم‌های انگیزشی و تشویقی و اختصاص نیروی کافی برای این امر می‌توانیم شاهد ریشه‌کنی بیسوادی در گروه هدف 10 تا 49 سال و به خصوص باسواد کردن اولیای بیسواد دانش‌آموزان باشیم. وی درپایان تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند بسیج عمومی است وتلاش در جهت ریشه کنی بیسوادی را از وظایف مهم مسئولین فرهنگی دانست .



منبع:پانا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود