7 دی 1393
شماره خبر: 134369

موزه آثار خوروین در ساوجبلاغ راه‌اندازی می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

موزه آثار خوروین در ساوجبلاغ راه‌اندازی می‌شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: در صورت تأمین مکان، موزه آثار خوروین در ساوجبلاغ راه‌اندازی می‌شود.
ابوالفضل عبیدی در نشست با فرماندار شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان آمادگی دارد که در صورت تأمین مکان آثار و اشیای تاریخی خوروین را در قالب موزه‌ای در این شهرستان به نمایش بگذارد. به گفته وی ایجاد بسترهای لازم به منظور آشنا شدن بیشتر مردم با آثار تاریخی این استان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا مشکلات پیش رو و موانع را از سرراه برداریم و فضاهای لازم در این خصوص را بیش از پیش فراهم کنیم. عبیدی در ادامه سخنان خود به مکان تاریخی ینگی امام در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این مکان می‌تواند پایگاه مطالعاتی مناسبی برای ما محسوب شود، اما به دلیل کمبود فضا نمی‌توان از آن به عنوان کاربری تجاری استفاده کرد. این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا و برای رسیدن به اهداف مورد نظر مجوز صندوق احیاء و دستور آنان ضروری است. وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان تأکید کرد و بیان داشت: استان البرز با داشتن مکان‌های گردشگری می‌تواند مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گیرد اما متأسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های کافی در این زمینه نمی‌توانیم از این مهم استفاده درست و بهینه را داشته باشیم. عبیدی متذکر شد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ساخت هتل‌ها و مراکز خدماتی در این استان یکی از راهکارهای اساسی برای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است که حضور این گردشگران سهم اساسی و ویژه‌ای را در توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود