4 دی 1390
شماره خبر: 3252

البرز توانایی بالایی در قطب‌های گردشگری دارد‌

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

البرز توانایی بالایی در قطب‌های گردشگری دارد‌

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان البرز گفت: استان البرز توانایی بالایی در قطب‌های گردشگری دارد.
محمدرضا پوینده در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان البرز دارای توانمندی‌های بسیار زیادی در جذب گردشگر را دارد. وی ادامه داد: داشتن اماکن مذهبی، گردشگری و تفریحی بسیار جذاب از مهمترین امتیازات البرز در جذب گردشگران داخلی و خارجی است. این مسئول با تأکید بر این که برای توسعه و جذب بیشتر گردشگر باید برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گیرد تصریح کرد: این گونه مراکز و اماکن باید بیش از گذشته در بین مردم تبلیغ شود تا قشرهای مختلف از وجود این گونه مراکز مطلع شوند. پوینده ادامه داد: معرفی قابلیت‌های گردشگری و صنایع دستی این استان یکی از مهمترین راهکارها در جذب گردشگران است.
وی تپه ازبکی، بقاع متبرکه، کاروانسرای شاه‌عباسی و ... را از مهمترین آثار گردشگری و تاریخی این استان نام برد. این مسئول گفت: برخی از آثار تاریخی و گردشگری این استان به دلیل عدم اطلاع‌رسانی ناشناخته باقی مانده‌اند، و بسیاری از مردم از وجود این گونه مراکز و اماکن اطلاعی ندارند. پوینده خاطرنشان کرد: تبلیغات مهمترین راهکار در مسیر شناساندن بیشتر این گونه اماکن در استان البرز است. وی افزود: البته بعد از استان شدن البرز، اقدامات بسیاری در زمینه گردشگری و صنایع دستی این استان انجام شده است که تا حدودی توانسته جاذبه‌های گردشگری این استان را به مردم در نقاط مختلف معرفی کند. مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان البرز گفت: توسعه ثبت ملی آثار و بناهای تاریخی در این مدت نیز بسیار بیشتر شده که امید می‌رود با توجه بیشتر مسئولان میراث فرهنگی و تاریخی این استان بیش از گذشته به مردم معرفی شود که در جذب بیشتر گردشگران تأثیر فراوان دارد.
*ثبت 196 اثر در سال جاری
پوینده در ادامه سخنان خود از ثبت 196 اثر در سال 90 خبر داد و افزود: سال گذشته براساس آمارهای موجود حدود 180 اثر ثبت ملی شده است. وی افزود: تحقق اهداف که همان جذب گردشگر است مستلزم توجه بیشتر مسئولان و اختصاص اعتبارات است. وی ادامه داد: همزمان با استان شدن البرز اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی این استان 15 برابر شد که گامی مهم در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر و اجرای برنامه‌های این سازمان است. این مسئول گفت: وجود جاده زیبای چالوس یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در این استان به شمار می‌رود که توانسته گردشگران خارجی و داخلی بسیاری را به خود جلب کند. پوینده خاطرنشان داد: جاده چالوس دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در جذب گردشگر است که می‌تواند یکی از مهمترین قطب‌ها در این مقوله محسوب شود. وی افزود: ایجاد بیشتر مراکز خدماتی و فرهنگی در این جاده زیبا می‌تواند در جذب بیشتر گردشگر موثر باشد. وی در ادامه به احداث سه کمپ گردشگری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات، سه کمپ گردشگری در بخش‌های آسارا و منطقه اشتهارد تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است. این مسئول همچنین از احداث کمپ‌های گردشگری در منطقه طالقان، آتشگاه و برغان خبر داد و در پایان گفت: احداث این کمپ‌ها در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود