27 مهر 1391
شماره خبر: 13502

بازدید قائم مقام و معاون وزیر صنعت از مرکز پژوهش های کاربردی علوم زمین

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بازدید قائم مقام و معاون وزیر صنعت از مرکز پژوهش های کاربردی علوم زمین

سپیدار آنلاین: قائم مقام و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور واقع در کرج بازدید کردند.
وجیه الله جعفری معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد صادق مفتح قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسعود موحد قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با همراهی محمد تقی کره ای رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از بخش های مختلف این مرکز پژوهشی بازدید کردند. در بخش پژوهش های کاربردی زمین شناسی وضعیت کمی آب زیر زمینی، در بخش زمین شناسی پزشکی آنالیز جغرافیای بیماری و در بخش پژوهش های کاربردی اکتشاف ذخایر معدنی ایران و موقعیت جغرافیایی ایران تشریح شد.
توجهات به دریا شناسی باید بیشتر شود
سرپرست مدیریت زمین شناسی دریایی رسوب شناسی و زمین شناسی مرکز پژوهشهای کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با تاکید بر اینکه توجهات به دریا شناسی باید بیشتر شود، اظهار داشت: تا کنون بیش از یک هزار و 500 نفر قله اورست ولی تا کنون 2 نفر به عمق دریا رفته اند. راضیه لک ادامه داد: در حال حاضر کشور هند در عمق 5 هزار متری دریا در حال تحقیقات اکتشافی است. وی تصریح کرد: کشور ایران می تواند در قطب پایگاه تحقیقاتی ایجاد کند. سرپرست مدیریت زمین شناسی دریایی رسوب شناسی و زمین شناسی مرکز پژوهشهای کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: منبع هیدرات های گازی در آینده جایگزین نفت و گاز خواهند شد. لک در خصوص غبارهای پراکنده که کل جهان را در بر گرفته است، اظهار داشت: این غبارها یک سوم کره زمین را قادر به طی کردن هستند.
توانایی مشخص کردن بیماری مناطق مختلف را داریم
معاون مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در ادامه این بازدید گفت: توانایی مشخص کردن بیماری مناطق مختلف با درصد خطای کم را داریم. فرح رحمانی افزود: می توانیم با درصد خطای کم به وزارت بهداشت بگوییم که در کدام مناطق به دنبال چه بیماری بگردند. وی ادامه داد: از سال 87 فعالیت زمین شناسی پزشکی آغاز و سال 89 اولین همایش در این زمینه را برگزار کردیم. معاون مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور تصریح کرد: جایگاه زمین شناسی برای پیشگیری از بیماری بسیار مهم است. رحمانی در خصوص برنامه های این مرکز پژوهشی، اضافه کرد: شناسایی کمربند بیماری ایران و طرح های استانی برای شناسایی ناهنجاری از جمله برنامه های ما است.





منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود