18 دی 1393
شماره خبر: 135189

۱۷ اثر از استان البرز به جشنواره فیلم عمار ارسال شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 ۱۷ اثر از استان البرز به جشنواره فیلم عمار ارسال شد


دبیر ستاد جشنواره فیلم عمار استان البرز گفت: در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار بالغ بر ۴ هزار و ۷۰۰ اثر ارسال شده که از این تعداد ۱۷ اثر متعلق به استان البرز است.
مجید امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دبیرستان(شهیدستان) شهدای انقلاب اسلامی کرج با محوریت "پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار" برگزار شد، اظهار داشت: فیلم عمار نخستین بار پس از فتنه 88 کلید خورد که برخی جوانان و فیلم‌سازان کشور آثاری در این‌بار تولید کردند که در جایی نمایش داده نشد.
وی افزود: عدم حمایت و نمایش در رسانه ملی سبب شد ایده برگزاری جشنواره‌ای مردمی برای دیده شدن این آثار تشکیل شود و نام آن نیز به نام "عمار" که پرچمدار روشنگری و تبیین حق‌طلبانه در صدر اسلام بود، نهاده شد. دبیر ستاد جشنواره فیلم عمار استان البرز تصریح کرد: دوره نخست جشنواره در سالگرد حماسه نهم دی‌ماه برگزار شد و بیست اثر هم‌زمان در سی نقطه از کشور به صورت مردمی اکران شد. وی افزود: در دومین جشنواره فیلم عمار 300 اثر، سومین جشنواره 900 اثر، چهارمین جشنواره 1700 اثر داخلی و 500 اثر بین‌المللی با 2 هزار و 500 اکران برگزار شد. امیری خاطرنشان کرد: در جشنواره پنجم که در سال جاری برگزار می‌شود تاکنون بالغ بر 4 هزار اثر به دبیرخانه ارسال شده که حدود 700 مورد در قالب بین‌المللی است. وی با اشاره به اینکه در نخستین جشنواره هیچ اثری متعلق به استان البرز نبود، اظهار داشت: در دومین جشنواره یک اثر، سومین جشنواره 5 اثر، جشنواره چهارم 10 اثر و در جشنواره پنجم نیز تاکنون بالغ بر 17 اثر از استان البرز به دبیرخانه ارسال شده است. وی با بیان اینکه در جشنواره چهارم بالغ بر 150 مورد در استان البرز اکران شد، گفت: از خرداد تا آذرماه هر هفته به طور ثابت این فیلم‌ها در پایگاه‌های بسیج، مساجد و موسسه زبانی نمونه اکران می‌شد. دبیر ستاد جشنواره فیلم عمار استان البرز بیان کرد: در ساوجبلاغ و هشتگرد نیز به صورت هفتگی در روزهای پنجشنبه و جمعه اقدام به اکران این فیلم‌ها در پارک‌های عمومی شهر می‌کنند. وی گفت: اولین اکران فیلم‌های امسال در البرز پنجم د‌ی‌ماه در محضر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز نمایش داده شد و اکران متمرکز بهترین فیلم‌های جشنواره چهارم و پنجم نیز از امشب به مدت 5 شب در سالن شهدا کانون بسیج سپاه ناحیه کرج از ساعت 6:30 تا 8 شب انجام می‌شود. امیری با اشاره به اینکه مسابقات مختلفی در کنار این مسابقه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اختتامیه اکران متمرکز نیز در اواخر دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود که برگزیدگان و برترین اکران‌کنندگان معرفی می‌شوند. وی افزود: همچنین امسال در کنار اکران فیلم‌ها مسابقه بهترین گزارش از اکران‌ها در سراسر کشور و در البرز به صورت ویژه برگزار می‌شود. افتتاحیه این جشنواره امروز 18 دی‌ماه ساعت 6:30 در سالن شهدا کانون بسیج سپاه ناحیه کرج اجرا می‌شود.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود