21 دی 1393
شماره خبر: 135386

طرح 'نگرش نو' در انشاء نویسی مدارس ساوجبلاغ آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

طرح 'نگرش نو' در انشاء نویسی مدارس ساوجبلاغ آغاز شد


مدیر آموزش و پرورش ساوجبلاغ از آغاز طرح 'نگرش نو' در انشاء نویسی در مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول این شهرستان با هدف توجه به تربیت ذهن خلاق دانش آموزان خبر داد.
رحمت اله نژاد فلاح با اعلام این خبر افزود: این طرح در راستای تاکید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احیای انشاء نویسی در مدارس و نخبه پروری در حوزه نوشتن و نویسندگی در مدارس شهرستان ساوجبلاغ اجرایی می شود. وی اظهار کرد: در این طرح، نگرش برنامه های آموزشی و فرهنگی به منظور آشنایی دانش آموزان توانمدن در حوزه نوشتار و نویسندگی ،تبیین نقش نوشتن در یادگیری اطلاعات عمومی و تخصصی افراد و بالا بردن اطلاعات فردی با شناسایی مهارت نوشتن در دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.
نژاد فلاح، شناسایی دانش آموزان علاقمند و توانمند در نوشتن با اجرای مسابقات انشاء نویسی با موضوعات مختلف و داستان نویسی کوتاه در زنگ انشا را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای اجرای این طرح در مدارس شهرستان ساوجبلاغ عنوان کرد. این مسوول ، یادآورشد: معلمان و مربیان مدارس مسوولیت اجرای این طرح را در زنگ انشاء نویسی بر عهده دارند تا دانش آموزان توانمند شناسایی و برای گذراندن دوره های تخصصی معرفی و زیر نظر آموزش های تکمیلی قرارگیرند. وی بیان کرد : به منظور توجه کامل معلمان و مربیان به اهداف مهم این طرح نیز تا کنون دو همایش نگرش نو در انشاء نویسی در کانون شهید مطهری هشتگرد برگزار شده است. شهرستان ساوجبلاغ با 250 هزار نفر جمعیت و قرار گرفتن در 35 کیلومتری شمال غربی مرکز استان البرز دارای 42 هزار دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود