30 مهر 1391
شماره خبر: 13592

هدیه کتاب شهدای ‌نوجوان البرز به مراکز کانون‌ پرورش ‌فکری کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

هدیه کتاب شهدای ‌نوجوان البرز به مراکز کانون‌ پرورش ‌فکری کشور

سپیدار آنلاین: مدیرکل کانون پروررش فکری کودکان و نوجوان استان البرز از اهدای دو جلد نخست کتاب شهدای نوجوان استان البرز به عنوان الگو به مراکز کانون پرورش فکری در سراسر کشور خبر داد.
صفی الله رمضانخانی در خصوص ویژه برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مناسبت روز بزرگداشت شهید فهمیده که به نام روز نوجوان نامگذاری شده است، با اعلام این خبر افزود: تدوین کتاب شهدای دانش آموز که سال پیش برای نخستین بار توسط کانون پرورش فکری البرز صورت گرفت، به درخواست کانون پرورش فکری کشور در روز نوجوان به تمام مراکز کانون پرورش فکری استانها ارسال می شود. وی هدف از این کار را الگوسازی از این کتاب برای تدوین کتابی مشابه در دیگر استانهای کشور برشمرد. رمضانخانی معرفی شخصیت شهید فهمیده و سایر شهدای نوجوان استان (در قالب طرح دیواری، قصه گویی و..)؛ تشکیل کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی در مرکز مجتمع کرج و حضور نوجوانان در غرفه های مربوطه و آشنایی با دوران نوجوانی، ویژگی های آن و فرهنگ ایثار و شهادت؛ حضور نوجوانان منتخب کانون در منزل شهدای نوجوان استان و اجرای مسابقات ویژه فرهنگی، هنری و ادبی و تقدیر از نوجوانان برگزیده مراکز را به عنوان بخشی از ویژه برنامه های این ایام برشمرد. وی افزود: برگزاری همایش فرزند پروری و اجرای بحث آزاد و نشست تخصصی در مورد اهمیت دوران نوجوانی و اجرای بحث آزاد برای نوجوانان در رابطه با اهمیت این دوران از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
نوجوانان مخاطبان اصلی رسانه های جمعی هستند
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در ادامه با اشاره به ویژگی های دوره نوجوانی اظهار داشت: عشق و شور، طراوت و پاکی، شجاعت و سرسختی، استقلال طلبی و عدالت خواهی، ایثار و از خود گذشتگی، استعداد و توانایی، و ...از جمله ویژگی هایی بارز دوره نوجوانی است. وی گفت: با توجه به اینکه در دوران نوجوانی روح عرفان، اخلاق و معنویت در نوجوانان متجلی شده و نوجوانان آماده پذیرش فضیلت ها و ارزش های الهی می شوند، بخش ویژه ای از سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های مسئولان امر تعلیم و تربیت و محور اساسی سیاست گذاری های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مخاطب اصلی رسانه های جمعی همواره نوجوانان و جوانان هستند.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود