24 آبان 1391
شماره خبر: 14998

کتابخوانان برتر کانون پرورش فکری البرز تجلیل شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کتابخوانان برتر کانون پرورش فکری البرز تجلیل شدند

سپیدار آنلاین: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخوانان برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در کرج تجلیل شدند.
آیین تجلیل از کتابخوانان برتر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با حضور صفی الله رمضانخانی، مدیرکل کانون پرورش فکری استان، طاهره ایبد، نویسنده کتابهای کودک و نوجوان و جمع بزرگی از اعضای کانون ظهر سه شنبه در مرکز آفرینشهای هنری کانون پرورش فکری در کرج برگزار شد. در این آیین تعدادی از کتابخوانان برتر کانون مورد تقدیر قرار گرفتند و هدایایی به آنها اهدا شد. صفی الله رمضانخانی در این آیین با بیان اینکه از گذشته دور کتاب به عنوان یکی از ابزارهای آموزشی مورد توجه بوده است، گفت: اولیای دین نیز به پدید‌آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب توصیه‌های مهمی داشته‌اند. رمضانخانی اظهار داشت: امروزه نیز حاصل تفکر و تجربه‌های اهل اندیشه و معرفت به وسیله کتاب در دسترس همگان قرار می‌گیرد و کتابخوانی عادت بسیار خوبی است که باید از کودکی و نوجوانی در وجود کودکان و نوجوانان نهادینه شود.
فرهنگ کتابخوانی در مراکز کانون پرورش فکری البرز نهادینه می شود
وی یکی از وظایف اصلی کانون پرورش فکری کودکان را ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: این کانون همواره سعی می کند با اجرای برنامه های متنوع کودکان و نوجوانان را به فرهنگ کتابخوانی و ایجاد عادت به مطالعه کتاب ترغیب کند. مدیرکل کانون پرورش فکری استان البرز گفت: کانون همانند سالهای گذشته به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های خاص و ویژه ای تدارک دیده که از روز شنبه همزمان با آغاز هفته کتاب در تمام مراکز کانون در استان آغاز شده و تا پایان هفته نیز ادامه دارد. رمضانخانی یادآور شد: تمام مراکر کانون در این هفته همانند سایر ایام سال معرفی کتاب و شخصیت نویسندگان را در دو قالب طرح دیواری و حضوری انجام خواهند داد.
کتابهای حوزه کودک و نوجوان با حضور نویسندگان نقد می شود
حضور نویسندگان مطرح عرصه کودکان و نوجوانان در مراکز کانون استان و نقد و بررسی کتابهای این نویسندگان با حضور اعضا و خود نویسنده، برگزاری نشست های تخصصی بحث کتاب و بحث آزاد درباره مطالعه و کتابخوانی از جمله برنامه هایی است که رمضانخانی اشاره کرد.
کودکان بیمار در بیمارستانها، کتاب هدیه می گیرند
به گفته رمضانخانی تجلیل از برگزیدگان مسابقات مختلف کتابخوانی شامل مسابقات کتابخوانی ویژه تابستان و مسابقات کتابخوانی ماه مبارک رمضان که حدود 600 نفر هستند، برگزاری همایش ها و مراسم ویژه و مسابقات کتابخوانی، حضور اعضا و مربیان کانون در بیمارستان کودکان و اهدا کتاب به کودکان بیمار از دیگر برنامه های پرورش فکری کودکان و نوجوانان درهفته کتاب است.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود