11 بهمن 1393
شماره خبر: 136651

349 اثر تاریخی فرهنگی خوروین "باز گردانده شده از بلژیک" به ساوجبلاغ می آید

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

349 اثر تاریخی فرهنگی خوروین "باز گردانده شده از بلژیک" به ساوجبلاغ می آید


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به همراه پالیز گیر فرماندار ساوجبلاغ و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز در حاشیه بازدید از موزه ملی ایران و اشیای خوروین با دکتر «مسعود سلطانی فر»رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ، دیدار و گفتگو کرد.
سید موسی حسینی کاشانی با اعلام این خبر افزود: در این نشست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز خواستار به نمایش گذاشتن آثار خورین در شهرستان ساوجبلاغ شد . وی با مطرح کردن اینکه فضای مناسبی در اختیار موزه ملی ایران قرار خواهد داد تا آثار خوروین در این شهرستان که متعلق به این منطقه است در معرض دید عموم قرار گیر د.
فرماندار ساوجبلاغ نیز با قدر دانی از دولت تدبیر و امید و رئیس میراث فرهنگی و گردشگری در عودت این آثار بسیار ارزشمند و نفیس افزود: وقتی امروز این اشیاء یک مجموعه تاریخی مجسم است و بخش عمده تاریخ ما را به خوبی معرفی می کند. دکتر سلطانی فر نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار آمادگی این سازمان را مبنی بر بررسی مکان مورد نظر برای استقرار موزه موقت اشیاء خوروین قول همکاری داد . وی افزود به محض تائید مدیرکل موزه و هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز بنده نیز با به نمایش در آمدن اشیائ برای مردم آن منطقه کاملا" موافقم . .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود