11 اسفند 1393
شماره خبر: 138570

مردم ایران در هر شرایطی حرمت خاندان پیامبر (ص) را حفظ می کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مردم ایران در هر شرایطی حرمت خاندان پیامبر (ص) را حفظ می کنند


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به تقارن سال نو و ایام سوگواری دخت گرامی رسول اکرم (ص) گفت: مردم ایران در هر شرایطی حرمت خاندان پیامبر (ص) را حفظ می کنند.
حجت الاسلام سید عباس مسعودی با اشاره به قرار گرفتن در ایام فاطمیه از اعزام مبلغان و کارشناسان مذهبی به هیئت ها و اماکن مذهبی خبر داد و گفت: در ایام فاطمیه اول به درخواست هیئت ها، اعزام مبلغ مذهبی برای انجام سخنرانی و مراسم عزاداری پیش بینی شده و این برنامه برای ایام فاطمیه دوم نیز دنبال می شود اما با توجه به همزمانی فاطمیه دوم با آغاز سال نو ملاحظاتی در نظر گرفته می شود. وی افزود: در این ایام تاکید بر این است که هیئت های مذهبی ضمن گرامیداشت سال جدید، برای حفظ حرمت ایام سوگواری دخت گرامی رسول خدا (ص) تلاش کنند. حجت الاسلام مسعودی برپایی ایستگاه های صلواتی توسط ادارات تبلیغات اسلامی استان و شهرداریها که ناظر بر برگزاری ایام فاطمیه باشد را از برنامه های پیش بینی شده اعلام کرد و گفت: این ایستگاه ها بیشتر در ورودی شهرها برپا می شوند تا همزمانی سال نو و ایام فاطمیه به مسافران یادآوری شود.
برپایی ایستگاه های صلواتی در ورودی شهرهای البرز همزمان با آغاز سال نو
وی افزود:علاوه بر این تبلیغات سطح شهر نیز به گونه ای برنامه یزی شده تا ضمن رعایت ایام سوگواری، آغاز سال نو با نصب پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی گرامی داشته شود. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه مردم ایران در طول سال های متمادی ثابت کرده اند در هر شرایطی حرمت خاندان عصمت و طهارت (ع) را حفظ می کنند، اظهار داشت: لذا اگر برگزاری ایام سوگواری خاندان پیامبر با جشن های ملی مقارن باشد، حرمت این ایام را حفظ می کنند. وی گفت: امسال نیز باور دارم اگر در فضاسازی موفق عمل کنیم و برگزاری این ایام را به مردم یادآور شویم، به یقین مردم بر حفظ حرمت خاندان نبوت (ع) تاکید خواهند کرد. حجت الاسلام مسعودی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به ویژگی ها و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) گفت: معتقدم چنانچه ابعاد شخصیتی این بزرگوار به صورت تحلیلی مورد مطالعه قرار داد، متوجه می شویم مهمترین الگوی ولایت مداری حضرت زهرا (س) است. وی افزود: ایشان در مدت کوتاه عمر با برکت خود به نحوی مطلوب و بر اساس تکلیف الهی عمل کردند و به تمام مردم آزاده سراسر عالم به ویژه مسلمانان اهمیت حفظ جایگاه رفیع ولایت را یادآور شدند تا جایی که جان با برکت خویش را در این راه نثار کردند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود