1 آذر 1391
شماره خبر: 15480

نظارت بیش از 200 بازرس بر عملکرد هیئت‌های مذهبی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نظارت بیش از 200 بازرس بر عملکرد هیئت‌های مذهبی البرز

سپیدار آنلاین: مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی البرز گفت: طی ایام محرم و صفر بیش از 200 ناظر به صورت مستمر بر عملکرد هیئت‌ها و تکایای مذهبی استان نظارت می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی اظهار داشت: برگزاری مراسم‌های سوگواری و عزاداری در اندوه سید و سالار شهیدان (ع) امری مهم و ضروری است و هیچ‌کس در تاثیر مثبت این مراسم‌ها شک ندارد. وی تصریح کرد: از سوی دیگر به دلیل این تاثیرگذاری مثبت شاهد هستیم که دشمنان خارجی اسلام و انقلاب و عده‌ای بدخواه و فریب‌خورده در داخل تلاش می‌کنند با منحرف کردن ذهن جوانان از حضور آنها در اینگونه مراسم‌های معنوی و مذهبی جلوگیری کنند.
لزوم هوشیاری مردم در برابر ورود خرافات به مراسم‌های معنوی
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: بنابراین جای تعجب ندارد که دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی در این ایام برای متزلزل کردن اعتقادات و باورهای معنوی و اصیل شیعیان، اقدام به توطئه‌هایی چون ورود خرافات به مراسم‌های سوگواری کنند. مسعودی تاکید کرد: در چنین شرایطی همه مردم سوگوار و عزادار ایران اسلامی باید با حفظ هوشیاری، از ورود خرافات به مراسم‌های ویژه ایام محرم جلوگیری کنند. وی افزود: در همین راستا نهادهای نظارتی و مسئول در استان البرز پیش از فرارسیدن ماه محرم اقدام به تشکیل تیم‌های نظارتی کرده و این بازرسان به صورت مستمر از عملکرد هیئت‌ها و تکایای فعال در استان البرز بازدید می‌کنند.
فعالیت حدود 2 هزار و 500 دسته‌های عزاداری در استان البرز
مسعودی اضافه کرد: براساس آخرین آمارها حدود 2 هزار و 500 هیئت، تکیه و حسینیه طی محرم الحرام امسال اقدام به برگزاری مراسم سوگواری و حرکت دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در استان کرده‌اند. وی افزود: برای نظارت بر عملکرد این گروه‌ها 200 بازرس انتخاب و به صورت مستمر با سرکشی از هیئت‌های فوق بر عملکرد آنها نظارت دارند. مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز تاکید کرد: مدیران هیئت‌های مذهبی در استان همکاری و تعامل خوبی با مسئولان مربوطه داشته و شاهد برگزاری مناسب و پرشور برنامه‌های سوگواری و عزاداری هستیم. مسعودی در پایان اظهار داشت: طی 5 روز نخست دهه اول محرم شاهد بودیم که جوانان و نوجوانان بسیاری جذب اماکن مذهبی به ویژه مساجد شده‌اند که این امر نشانه دیگری بر ولایت‌مداری مردم استان البرز است.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود