30 فروردین 1394
شماره خبر: 140533

دو کتابخانه عمومی در هشتگرد و ملک آباد ساخته می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

دو کتابخانه عمومی در هشتگرد و ملک آباد ساخته می شود


مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ گفت: نیمه نخست امسال کتابخانه ای در محله دخانیات شهر هشتگرد و در اردیبهشت ماه نیز کتابخانه ای در ملک آباد افتتاح خواهد شد.
سید محمد حسینی با اشاره به وجود چندین کتابخانه در ساوجبلاغ که نحوه اداره آنها نهادی و مشارکتی است، گفت: مکاتبه هایی با روسای انجمن و شوراها و دهیاری ها داشته ایم که هر روستایی اعلام آمادگی برای اهدای زمین را داشته باشد از طریق پتانسیل خیرین نسبت به ساخت کتابخانه در آنجا اقدامات لازم انجام خواهد شد. حسینی در ادامه افزود: در سال گذشته سه هزار و ۴۴۰ متر زمین اهدایی از شرکت عمران و ۷۲۰ متر زمین در شهرک خور داشتیم که توسط خیرین کتابخانه ساز نسبت به ساخت آنها اقدام خواهد شد.
وی همچنین افزود: هفت روستا نیز برای اهدای زمین برای ساخت کتابخانه اعلام آمادگی کرده اند که به امید خدا و یاری خیرین ساخت آن را آغاز خواهیم کرد. مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: با توجه به پنج شاخص اصلی مد نظر نهاد کتابخانه های عمومی، کتابخانه الهادی شهر هشتگرد در سال ۹۲ رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده بود. همچنین در سال گذشته در سطح استان دومین کتابخانه برتر بوده و از لحاظ منابع نیز با ۵۶ هزار جلد کتاب غنی ترین کتابخانه در سطح استان و دارای بیشترین کتب اهدایی از مردم است. حسینی گفت: با وجود جمعیت ۲۲۰ هزار نفری شهرستان سرانه مطالعه پایین است که سعی بر آن داریم که این سرانه را افزایش دهیم. وی همچنین افزود: در کتابخانه ها مسابقات مکتوب و انلاین و بخش کودک و کانون ادبی که کار نقد کتب خاص را انجام می دهند، داریم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود