9 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141142

تسهیلات 30 میلیونی به رسانه های استان تعلق می گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تسهیلات 30 میلیونی به رسانه های استان تعلق می گیرد


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم اندیشی استاندار البرز با رسانه ها خبرهای نوید بخشی برای اهالی رسانه داشت که ارائه تسهیلات 30 میلیونی به رسانه ها، استمرار در بیمه خبرنگاران تا صدور کارت حرفه ای و تسهیل در ارائه مجوز نشریه محلی از جمله آنها بود.
سیدموسی حسینی کاشانی" عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی استاندار البرز با مدیران رسانه ای که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تشریح سیاست های دولت تدبیر و امید در حمایت از رسانه ها، محوری ترین اقدامات انجام شده در پیگیری مطالبات اهالی مطبوعات و اطلاع رسانی را برشمرد. وی در بدو امر بیان کرد: سیاست جدی دولت تدبیر و امید،حمایت از رسانه ها است و در صدد آن هستیم تا با برنامه ریزی های منسجم در راستای تقویت رسانه های محلی گام برداریم. کاشانی گفت: امروز کشور در حوزه رسانه به بلوغ رسیده و نباید بار اطلاع رسانی خبرگزاری ها تنها بر دوش رسانه های تهران باشد بلکه این ظرفیت رسانه های استانی نیز شکوفا شود.
مدیران رسانه ای ملزم به بیمه خبرنگاران شدند
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز به اصلی دغدغه اهالی رسانه که موضوع قطع بیمه خبرنگاران است، پاسخ داد و گفت: نکته ای که اخیراً ذهن اهالی رسانه را به خود درگیر کرده موضوع بیمه خبرنگاران است که به جد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شده و بر اساس سیاست گذاری ها مدیران و سرپرستی رسانه ها موظف شده اند تا خبرنگاران خود را بیمه کنند و هزینه بیمه نیز از وزارت ارشاد به رسانه ها پرداخت خواهد شد. وی افزود: بر این اساس سرپرستان هم شامل بیمه خبرنگاری می شوند و خبرنگاری بدون بیمه کار نخواهد کرد.
صدور کارت حرفه ای خبرنگاران
کاشانی صدور کارت حرفه ای خبرنگاری را از نیز دیگر برنامه های اولویت دار اداره کل فرهنگ و ارشاد در ساماندهی فعالیت رسانه ها برشمرد و گفت: براین اساس خبرنگاران حرفه ای و غیرحرفه ای و آماتور طبق شاخص هایی درجه بندی شده و از حمایت های لازم برخوردار خواهند شد. کاشانی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 37 نشریه و 9 پایگاه اینترنتی دارای مجوز در استان فعالیت دارند، از حمایت های وزارت ارشاد در افزایش روزنامه های محلی خبر داد و افزود: سرعت در مجوز دار شدن پایگاه های خبری فرصتی است که باید رسانه ها از آن استفاده کنند.
بانک جامع رسانه های استان 90 درصد تکمیل شده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از تکمیل بانک جامع اطلاعات خبرنگاران استان خبر داغد و گفت: طبق فراخوانی که اعلام شده طی سه مرحله اطلاعات لازم از کلیه سرپرستان رسانه ای دریافت شده و در حال حاضر 90 درصد مشخصات رسانه های استان تکمیل گردیده است. کاشانی همچنین با تأکید بر ضرورت اخذ مجوز از سوی رسانه ها فاقد مجوز لازم تصریح کرد: در حال تعدادی از رسانه ها در استان فاقد مجوز فعالیت هستند که باید هر چه سریعتر نسبت به اخذ آن اقدام نمایند. وی افزود: در انتخابات خانه مطبوعات نیز برخی رسانه ها به دلیل عدم برخورداری از مجوز امکان شرکت نداشتند.
دومین جشنواره مطبوعات برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری دومین جشنواره مطبوعات استانی را نیز گام دیگری در جهت حمایت از نقش آفرینی رسانه ها در حوزه اطلاع رسانی برشمرد.
حمایت اداره کل ارشاد از نشریات محلی و خبرگزاری ها
کاشانی ارائه تسهیلات 30 میلیونی به رسانه ها را از دیگر برنامه های اداره کل ارشاد استان اعلام کرد و در این رابطه تصریح کرد: از آنجایی که نشریات محلی و خبرگزاری ها تعرفه آگهی دریافت نمی کنند؛ این اداره کل مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات درنظر گرفته است که بین این رسانه ها در قالب بسته حمایتی توزیع خواهد شد.
70 درصد تعرفه آگهی به رسانه های محلی تعلق می گیرد
کاشانی در خصوص نحوه توزیع آگهی در رسانه ها نیز گفت: بر اساس دستور العمل صریح وزارت ارشاد 70 درصد تعرفه آگهی ها باید به نشریات محلی تعلق بگیرد و 30 درصد به سرپرستی ها که امر در حال حاضر شکل نگرفته اما با شیب ملایم در صدد اجرای آن هستیم. وی افزود: بر این اساس توزیع آگهی ها از ارگان های دولتی به صورت مستقیم به روزنامه ها داده می شود.
تسهیل در صدور مجوز نشریه محلی در استان
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر فضا برای صدور مجوز نشریه محلی در استان فراهم است و می توان از این ظرفیت استفاده کرد. گفتنی است، در ادامه این نشست هم اندیشی، تعدادی از مدیران رسانه ای نیز پیشنهادات خود را در رابطه با توسعه فعالیت های رسانه ای در استان ارائه نمودند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود