23 دی 1393
شماره خبر: 135524

واگذاری صدور کارت خبرنگاری و مجوز نشریات داخلی ادارات به استان

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

واگذاری صدور کارت خبرنگاری و مجوز نشریات داخلی ادارات به استان


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از واگذاری اختیار صدور کارت خبرنگاری به ادارات کل ارشاد استان ها خبرداد و گفت: خبرنگارانی که اقدام به ارایه اطلاعات خود به این اداره کل کرده اند، کارت خبرنگاری دریافت می کنند.
'سید موسی حسینی کاشانی افزود: در پی برگزاری اجلاس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر کشور که امسال درتهران برگزار شد، مقرر شد بعضی از اختیارات وزارت ارشاد به ادارات کل استانی تفویض شود. وی اظهار داشت: بر همین اساس ادارات ارشاد در سطح استان ازاین پس می توانند برای خبرنگاران و فعالان رسانه ای که مدارک خود را ارایه کرده اند ، کارت خبرنگاری صادر کنند. وی با اشاره به اینکه هم اکنون اطلاعات این افراد در قالب بانک اطلاعات خبرنگاران در سامانه اطلاع رسانی ارشاد استان موجود است، بیان کرد: این امرعلاوه بر اینکه برای سامان بخشی فعالیت و حضور خبرنگاران استان است، می تواند مرجع تاییدی بر حضور این افراد در سازمان ها و ارگان ها باشد.
حسینی کاشانی در ادامه از خبرنگاران و فعالان رسانه ای که تاکنون اقدام به ارایه اطلاعات خود نکرده اند ،خواست تا هرچه سریعتر به اداره کل ارشاد استان مراجعه کنند تا ضمن تکمیل اطلاعات خود بتوانند برای دریافت کارت خبرنگاری اقدام کنند. این مسوول با بیان اینکه کارت خبرنگاری پس از طی کردن مراحل تکمیلی و تحویل مدارک ارایه می شود، تاکید کرد: فقط افرادی می توانند این کارت را دریافت کنند که مورد تایید نهایی حراست و اداره کل ارشاد استان باشند. وی گفت:در بانک اطلاعات خبرنگاران استان که اطلاعات حدود 300 نفر ازفعالان رسانه ای وجود دارد، اسامی واطلاعات 160 خبرنگار، 30 عکاس درج شده و مابقی اطلاعات مربوط به فعالیت های دیگر رسانه ای است.
واگذاری صدور مجوز نشریات داخلی موسسات وسازمان ها به ادارات کل ارشاد استان ها
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز همچنین در ادامه به یکی دیگر از مصوبات نشست مدیران کل ارشاد کشور اشاره کرد و گفت: واگذاری صدور مجوز نشریه های داخلی موسسات، سازمان ها و شرکت ها به ادارات ارشاد استان از دیگر مصوبه های این نشست بود. وی افزود: پیش از این تمام این دستگاه های اجرایی و اداری برای دریافت مجوز انتشار نشریه داخلی می بایستی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه می کردند که از این پس ، این اختیارات به ادارات کل ارشاد استانی واگذار شده است. وی ، واگذاری صدور پروانه فروش مطبوعات ، صدور مجوز طرح های تبلیغاتی و خدماتی، واگذاری صدور مجوز طرح های تبلیغاتی و فیلم های خانگی، صدور پروانه فعالیت نشریات و مجوز چاپ کتاب به ادارات کل ارشاد استانی را از دیگر مصوبات این نشست سراسری برشمرد. حسینی کاشانی همچنین به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز پنج شنبه هفته گذشته به استان البرز اشاره کرد و گفت: در پی این سفر مقرر شد تا حداقل دو طرح ملی فرهنگی برای استان با استفاده از بودجه های ملی واستانی تعریف شود. وی همچنین حمایت از انجمن ها و افزایش روزنامه ها و هفته نامه های محلی و معافیت مالیاتی موسسات فرهنگی را از دیگر دستاوردهای این سفر دانست.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود