9 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141174

تعهدات خیرین مدرسه‌ساز البرز در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تعهدات خیرین مدرسه‌ساز البرز در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود


مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز از روند رو به رشد تعهدات خیرین استان البرز خبر داد و گفت: با توجه به افزایش میزان تعهدات در سال‌های گذشته، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این مبلغ به بیش از ۳۰ میلیارد تومان برسد.
علی بهرامی با اشاره به وضعیت مدارس استان البرز و مشکلات مالی آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در استان در حال حاضر بیش از 50 درصد مدارس دوشیفته فعالیت می‌کنند. وی با اشاره به اینکه تراکم دانش‌آموزان در مدارس استان البرز نسبت به متوسط کشوری 10 تا 12 نفر بیشتر است، افزود: در حال حاضر برای یک شیفته کردن مدارس، رساندن تراکم به میانگین کشوری، تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس موجود و نیز تامین مدارس 100 هزار واحد مسکن مهر در استان، به بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی نیاز داریم تا به شرایط عادی برسیم. مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز با اشاره به اینکه از سال 85 تاکنون سالانه اعتبارات ملی برای تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس به استان‌ها اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: اعتبارات استانی نیز برای فعالیت‌های مستمر از جمله تعمیرات، تجهیزات و احداث مدارس جدید در نظر گرفته می‌شود. وی بیان کرد: در 3 سال گذشته به سبب مشکلات اعتباری موجود در سطح کشور، با توجه به اینکه مشکلات بیشتر شده اما میزان این اعتبارات کاهش یافته است. بهرامی از خیرین مدرسه‌ساز به عنوان دیگر منبع اعتباری یاد کرد و گفت: سالانه در اردیبهشت‌ماه جشنواره تکریم از خیرین برگزار می‌شود و تعهداتی که خیرین در سال گذشته داده‌اند علاوه بر اطلاع‌رسانی به مردم، با تبلیغات انجام شده خیرین جدیدی جذب می‌شوند که خوشبختانه در طول 4 سال گذشته روند مثبتی داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: از سال 90 که نخستین جشنواره استانی بود تعهدات خیرین از 13 میلیارد شروع شد و در سال‌های بعد به 17، 22 و 24 میلیارد تومان رسید که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به بیش از 30 میلیارد تومان برسد که این تعهدات شامل مبالغ نقدی، زمین و مدرسه خیرساز است. مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز اظهار داشت: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود مشوق مردم برای کمک به مدارس باشند تا جایگاه تعلیم و تربیت و مدارس برای مردم مشخص شود چراکه در این صورت به طور مسلم مردم نیز مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهند.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود