8 آبان 1391
شماره خبر: 14136

دانشجويان دانشگاه خوارزمي از شرکت پارس خودرو بازديد کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 دانشجويان دانشگاه خوارزمي از شرکت پارس خودرو بازديد کردند

سپیدار آنلاین: 30 نفرازدانشجويان دانشگاه خوارزمي کرج به همت معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي خوارزمي از شرکت پارس خودرو بازديد کردند.
اين بازديد با هدف آشنايي اعضاي هيأت علمي و قشر دانشجو و نخبه با دستاوردهاي علمي، فني و صنعتي کشور، برقراري ارتباط موثر بين قشر تحصيل‌کرده و نخبه با مراکز صنعتي – اقتصادي ،تقويت روحيه خودباوري در قشر جوان تحصيل‌کرده، زمينه‌سازي جذب نخبگان دانشگاهي به مراکز صنعتي و اقتصادي جهت جلوگيري از فرار مغزها، تلاش جهت زدودن يأس و سرخوردگي از فضاي علمي و دانشگاهي و ايجاد نشاط علمي و فرهنگي در قشر دانشجو،زمينه‌سازي در جهت اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاهي برگزارشد. در اين بازديد که با حضور30 نفر از دانشجويان مهندسي صنايع به همراه عضو هيئت علمي گروه مهندسي صنايع و جمعي از مهندسين شرکت پارس خودرو به عمل آمد حاضرين به همراه طالبي، کارشناس روابط عمومي از خط توليد و بدنه خودرو تندر 90 که با کيفيت ترين خط توليد کشور است و با استانداردترين مسائل روز دنيا ساخته شده است بازديد به عمل آوردند.
به گفته مهندسين خط توليد شرکت پارس خودرو در سالن هاي بدنه و خط توليد مراحل پيش مونتاژ و نظارت هاي کيفي توسط افراد انجام مي شود و از اين رو کيفيت توليد بالاتر از اتومبيل هاي ديگر است.در هر سالن بخش هايي تحت عنوان کارگاه و مدرسه مهارت هاي اوليه وجود دارد که نيروهاي تازه وارد پس از آموزش در بخش بدنه و خط توليد بکار گرفته مي شود. در اين بازديد به بازديد کنندگان توضيح داده شد که در خط توليد بخش هاي مختلفي از جمله خط رتوش، ريگلاژ درها ،فاصله کانوني، رول تست، ميزان فرمون به شيوه ليزري، واتر تست، سيستم ها الکترونيکي خودرو، و.. وجود دارد. شرکت خودروسازي پارس خودرو، در ابتدا محصولات رامبلر و جنرال موتورز را تحت ليسانس شرکت‌هاي اصلي توليد مي‌کردواولين خودروي ساخته شده توسط اين شرکت آريا شاهين بود که در سال ۱۹۶۷ ميلادي بر اساس خودروهاي توليد رامبلر ساخته شد. اين شرکت همچنين خودرو جيپ را تحت ليسانس شرکت اصلي توليد کرد. در سال ۱۹۷۲ ميلادي پس از اين که پارس خودرو جزئي از جنرال موتورز شد به جنرال موتورز ايران تغيير نام يافت و توليد خودروهاي اپل را با علامت تجاري شورلت در ايران آغاز کرد. اين خودرو با موتورهاي ۲٫۵ و ۲٫۸ ليتري توليد مي‌شد. علاوه بر اين يک مدل بيوک و کاديلاک و يک مدل شورلت به نام شورلت نوا همراه با يک وانت شورلت توليد شد. اين توليدات تا سال ۱۳۶۱ شمسي که دولت جمهوري اسلامي ايران شرکت را وادار به قطع رابطه با جنرال موتورز کرد ادامه داشت. پس از اين پارس خودرو توليد نيسان پاترول را تحت ليسانس شرکت نيسان آغاز کرد. همچنين شرکت پارس خودرو خط توليد رنو ۵ را از شرکت سايپا خريداري کرده و اقدام به توليد خودروهاي سپند I و سپندII نمود که در واقع نسخه‌هاي تغيير يافته رنو ۵ بودند. در سال ۲۰۰۰ مقدار ۵۱ درصد از سهام شرکت پارس خودرو توسط سايپا خريداري شد. محصول بعدي پارس خودرو پي‌کي نام داشت که با تلفيق موتور پرايد و بدنه رنو ۵توليد مي‌شد. با توجه به اين که فاصله چرخ‌هاي پرايد بيش از رنو ۵ بود چرخ‌هاي پي کي خارج از بدنه آن قرار مي‌گرفت. توليد اين خودرو متوقف شده است. گفتني است اين بازديد براي دانشجويان بسيار مفيد بود و خواستار ادامه اينگونه بازديدها مي‌باشند. در پايان طالبي از افتتاح سايت جديد پارس خودرو تا ماه آينده خبر داد و گفت: اين سايت با طراحي و ايندازين جديد و پيشرفته راه اندازي خواهد شد. دانشجويان مي‌توانند با مراجه به سايت به مطالب مورد نياز از شرکت پارس خودرو دسترسي يابند و کسانيکه مايل به گذراندن دوره کارآموزي هستند شرکت پارس خودرو نهايت همکاري را انجام خواهد داد.



منبع: خبرگزاري موج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود