19 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141703

جشن اردیبهشت تئاتر ایران در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جشن اردیبهشت تئاتر ایران در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد


جشن اردیبهشت تئاتر ایران با معرفی کارگردانان، نمایشنامه نویسان و فعالان برتر قشر تئاتر در استان البرز به میزبانی شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام استان البرز در جشن اردیبهشت تئاتر ایران که در فرهنگسرای امام علی (ع) شهر هشتگرد برگزار شد، گفت: ماه اردیبهشت به عنوان اردیبهشت تئاتر ایران شناخته می‌شود و همه استان ‌ها یک روز را به گرامیداشت هنرمندان تئاتر اختصاص می‌دهند،استان البرز نیز هر ساله در این روز برنامه ‌های متعددی را برای خانواده تئاتر استان در نظر گرفته است.
سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به نقش هنر در تحولات انسانی گفت: در عصر کنونی نقش هنر و به خصوص نقش تاتر را در تحولات بشر نباید نادیده گرفت و هنر می‌تواند در همه تحولات مثبت نقش داشته یاشد. وی گفت: توسعه برنامه‌های فرهنگی و اهتمام ویژه به امور فرهنگی در استان البرز یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در استان انجام شود.وی ادامه داد: لزوم توجه به تمرکززدایی فعالیت‌ها از مرکز استان و نگاه ویژه اداره‌کل به دیگر شهرستان‌های استان از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌هایی است که در سال جاری دنبال می‌شود. این مسئول با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فرهنگی در استان البرز بالا است، افزود: در این راستا تلاش می‌شود تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی از ظرفیت‌های فرهنگی موجود استفاده شود. حسینی‌کاشانی خاطرنشان کرد: برپایی جشن‌های اردیبهشت تئاتر می‌تواند در ارتقای فرهنگ هنر در استان تأثیرگذار باشد فرماندار ساوجبلاغ هم ضمن تبریک به برگزیدگان هنر هفتم در جشنواره تئاتر اردیبهشت از هنرمندان خواست به نقش فدا کاری و ایثار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس توجه بیشتری داشته با شند . ابوالقاسم پالیز گیر با اشاره به نقش بی بدلیل هنرتئاتر در ساختار فرهنگ جامعه خواستار استفاده نویسندگان از متون اصیل ایران اسلامی و ادبیات این مرز و بوم شد . وی با اشاره به مجموعه فرهنگسرای امام علی هشتگرد که زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد فعالیت می کند ابراز امید واری کرد بزودی سالن های تئاتر مجهز شهرداری هم به بهره برداری می رسد و هنرمندان می توانند برای اجرای نمایش از آن استفاده کنند . پالیز گیر این قول را داد تا نسبت به تامین اعتبار لازم برای سالن تمرین و پلاتو مجموعه تئاتر شهرستان اقدام نماید . در پایان از کارگردانان ، نمایشنامه نویسان ، و فعالان برتر قشر تئاتر دو پیشکسوت و یک نفر خبر نگار صدا و سیما مرکز البرز تجلیل شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود