28 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142191

کیوسک های مطبوعاتی در ساوجبلاغ نیازمند ساماندهی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کیوسک های مطبوعاتی در ساوجبلاغ نیازمند ساماندهی است


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ با اشاره به ضعف های حوزه مطبوعات در این شهرستان، گفت: وضعیت شبکه توزیع و کیوسک های مطبوعاتی نیازمند ساماندهی است.
حسین زودبین با اشاره به تحریمهای ظالمانه غرب اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همانند سایر دستگاهها در بحث بودجه با کاستی هایی مواجه است. با علم بر این موضوع و داشتن مشکلات و معضلات فراوان در حوزه بودجه و منابع، برنامه ای را برای فرهنگ و هنر طراحی کرده ایم. زودبین با اشاره به وضعیت فرهنگی موجود در شهرستان، گفت: در برنامه ریزی واقع بینانه ای که برای فرهنگ شهرستان ارائه کرده ایم با کوله باری از معضلات و کاستی ها مواجه هستیم. به همین منظور باید از ظرفیت های موجود شهرستان استفاده کنیم. وی در ادامه به ظرفیت های هنری و فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: متاسفانه وضعیت مطبوعات در این شهرستان نابسامان است و گواه آن تعداد نشریات توزیع شده در سطح شهرستان است. زودبین با اشاره به اینکه بسیاری از ضعف های مطبوعات در این شهرستان آسیب شناسی شده است، گفت: وضعیت شبکه توزیع و کیوسک های مطبوعاتی دارای مشکل است. وی ادامه داد: قانونگذار کیوسک را با رسالت توزیع نشریات تعیین کرده است اما ۸۵ درصد این کیوسکها از مسیر اصلی منحرف شده و متاسفانه به کیوسک دخانیات و تنقلات تبدیل شده اند امید است با تدبیر و همراهی فرماندار این کیوسک ها ساماندهی شوند.
تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت جامعه ممنوع است
این مسئول یادآور شد: حرفه ای کردن فعالیت خبرنگاران با برگزاری کلاسهای آموزشی، بهبود وضعیت رسانه و نشریات محلی و تسهیل در صدور مجوز نشریات از ٥ سال به ٦ ماه در دستور کار قرار دارد. وی در ادامه ساماندهی حوزه کانون آگهی و تبلیغات را ضروری دانست و گفت: در برنامه پنجم توسعه به ممنوع بودن تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت جامعه تاکید فراوانی شده است. به همه نشریات و کانون تبلیغات ابلاغ شده است ظرف یک هفته به جمع آوری تبلیغات آسیب رسان اقدام کنند در غیر این صورت مسئولان ناگزیر به اعمال قانون می شوند. ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از تشکل و توسعه انجمن صنفی خبر داد و گفت: در سال جاری با هماهنگی های انجام شده انجمن های نیمه فعال در رشته های مختلف هنری فعال می شوند و انجمن هایی دیگری نیز تاسیس می شود. وی در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پلاتوی تخصصی تئاتر در شهر هشتگرد که سه سال و نیم از کلنگ زنی آن می گذرد خبر داد و گفت: این پلاتو در ۲۲ بهمن سال جاری افتتاح می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود