31 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142392

ساخت کمتر از10 فیلم بلند قرآنی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ساخت کمتر از10 فیلم بلند قرآنی


دبیر شورای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور با اشاره به تاثیربالای فیلم های قرآنی در تغییر نگرش معنوی مردم گفت: با این حال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کمتراز 10 فیلم بلند قرآنی در کشور ساخته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی در اولین همایش مدیران و فعالان قرآنی استان البرز که درسالن اجتماعات موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقردرکرج برگزار شد، افزود: پیش ازاجرای فعالیت های فرهنگی معنوی، بایستی فرهنگ قرآنی را توسعه داد که یکی از راه های تحقق آن، توسعه هنر قرآنی است. وی با اشاره به وجود بیش از35 هنر قرآنی اعم از فیلم بلند، تئاتر،هنرهای تجسمی و ... در جهان ، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سالانه به طور متوسط یکصد فیلم درکشور ساخته شده که دراین مدت کمتراز10 فیلم بلند یا سریال از قرآن برگرفته شده است. محمدی از فیلم های مردان آنجلس، یوسف پیامبر(ع)، حضرت سلیمان (ع)، حضرت مریم (ع) و ... از جمله آثار هنری تاثیر گذارقرآنی درجهان و ایران نام برد.دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اضافه کرد: اکنون بیش از یکهزار محصول تجسمی قرآنی در کشوروجود دارد.
نبود حتی یک شهرک تولید محصولات قرآنی درایران/ چینی ها آستین بالا زده اند
حجت الاسلام محمدی ، نبود حتی یک شهرک تولید محصولات قرآنی در کشور را از مشکلات و نارسایی های فرهنگی در این بخش دانست و گفت: فقدان چنین شهرک هایی در ایران سبب شده تا کشورچین برای تولید محصولات تجسمی و صنایع دستی قرآنی وارد میدان شود. وی به مسوولان استان البرز پیشنهاد داد برای تحقق این امر وارد میدان کار و فعالیت شوند. محمدی با اشاره به طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در2 برنامه پنج ساله تا سال 1414 هجری شمسی، افزود:یکی از اهداف اجرای این طرح، ریشه کنی بی سوادی قرآنی در کشور است. دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در مورد اقدامات دستگاه ها برای ریشه کن کردن بی سوادی قرآنی در کشور گفت: دستگاه ها اعم از وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و ... باید تمام تلاش خود را برای ریشه کنی بی سوادی قرآنی به ویژه در حوزه قرائت به کار گیرند. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص توسعه علوم قرآنی تاکید کرد: در حوزه حفظ قرآن باید برنامه آموزش 10 میلیون نفری تا 20 سال آینده محقق شود. محمدی با اشاره به فعال شدن شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی اظهار امیدواری کرد چشم انداز فعالیت های قرآنی استانی به زودی تدوین شود و سند فعالیت های راهبری قرآن تا یکی دوماه آینده در استان دریافت شود. وی با اشاره به وجود استعدادهای خوب قرآنی دراستان البرز، گفت: به همین لحاظ این استان می تواند به قطب قرآنی کشور ایجاد شود. محمدی افزود: این استان با وجود این پتانسیل بایستی تا دو سه سال آینده اعلام کند که بی سوادی قرآنی در آن وجود ندارد. دبیرشورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور وجود 85 موسسه قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از 60 موسسه قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و 320 کانون فرهنگی هنری مساجد را از جمله ظرفیت های فرهنگی البرز برشمرد. در همایش مدیران و فعالان قرآنی استان البرز از سامانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان رونمایی شد.



انتهای پیام /*

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود