4 خرداد 1394
شماره خبر: 142715

اختصاص پنج میلیارد ریال به احداث زیر ساخت های گردشگری طالقان

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 اختصاص پنج میلیارد ریال به احداث زیر ساخت های گردشگری طالقان


مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار اولیه برای احداث زیر ساخت های گردشگری درشهرستان طالقان استان البرز خبرداد.
سید علی آقازاده درنشست کارگروه گردشگری شهرستان طالقان گفت: با توجه به موقعیت ویژه گردشگری طالقان، درمرحله نخست یک هکتارزمین از سوی شهرداری این منطقه به ساخت مجتمع تجاری ، رفاهی سرویس های بهداشتی اختصاص می یابد که اعتبار مذکور دراین بخش هزینه می شود. وی بیان کرد: با توجه به سفر رییس جمهوری در سال جاری به استان البرز، معرفی بخش گردشگری این استان برای سرمایه گذاری ضروری است. آقازاده افزود: ناهماهنگی در امور آب و سایر دستگاه های استان البرز سبب از بین رفتن انرژی گردشگری در این استان شده است. وی ادامه داد: ماهانه 20 برابر جمعیت طالقان، گردشگر به این شهرستان می آید که نبود امکانات تفریحی و خدماتی در منطقه بحران ایجاد کرده است. مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان البرزدراین نشست گفت: از 500 اثر تاریخی و فرهنگی شناخته شده این استان تاکنون 200 اثر آن به ثبت ملی رسیده است. عبدالناصر میرچی بیان کرد: از مجموع آثار تاریخی البرز، 33 اثر آنها در شهرستان طالقان هستند. وی اظهار داشت: به رغم برخورداری استان البرز از ظرفیت های مناسب گردشگری ، تاکنون توجه لازم به این بخش نشده است. میرچی، مشکل اصلی گردشگری طالقان را نبود زیر ساخت های گردشگری دانست و گفت: دراین زمینه به سرمایه گذاری نیاز داریم. در این نشست قرار شد، کارگروهی دراداره کل میراث فرهنگی استان البرز برای حل مشکلات در حوزه گردشگری طالقان فعال شود.
مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی از سد طالقان و راه های ارتباطی این استان دیدن کرد. شهرستان طالقان با یکصد هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود