20 خرداد 1394
شماره خبر: 143603

مرحله چهارم همایش مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم در کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مرحله چهارم همایش مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم در کرج برگزار شد


مرحله چهارم همایش مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم کرج برگزار شد و در آن از فعالان این عرصه تجلیل به عمل آمد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی در همایش مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مرحله چهارم که ظهر امروز با حضور مسئول ستاد طرح تربیت حافظ سازمان اوقاف در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج برگزار شد، اظهار داشت: همه باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و ولایت‌پذیر باشیم و به اشارات ایشان که حلال همه مشکلات جامعه است، توجه کنیم. وی با اشاره به تربیت 10 تا 15 مکیلیون حافظ قرآن کریم که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، افزود: در جامعه 70 میلیون نفری، اگر 15 میلیون فرد قرآنی وجود داشته باشد، می تواند جامعه را دگرگون کند.
مدیرکل اوقاف استان البرز با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها برای اجرای این طرح لبیک گفتند، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف به صورت ویژه متهعد شد یک میلیون نفر حافظ قرآن با محوریت بقاع متبرکه تربیت کند. وی با تاکید بر اینکه مربیان قرآنی برای اجرای این طرح زحمات زیادی متقبل شدند، بیان کرد: خدمت به قرآن نیازمند سوختن است تا جامعه روشن شود و در این عرصه مربیان با کمبودها و مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند اما به سبب اینکه به هدف ایمان داشته و عاشق هستند، این کمبودها و سختی‌ها را تحمل می‌کنند. صالحی با بیان اینکه اوقاف موفق‌ترین دستگاه در زمینه تربیت حافظان بود، گفت: امید است با بضاعت کم بتوانیم زحمات مربیان را تا حد ممکن جبران کنیم، البته این در حالی است که وضعیت کرج نسبت به سایر شهرستان‌های استان البرز بهتر است. وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم با قوت بیشتر از گذشته در بحث تامین اعتبار فعالیت کنیم، گفت: سختی‌های این راه به بار معنوی ما می‌افزاید و امید است در سال جاری بیش از سال‌های گذشته در شهر کرج اقدام انقلابی در حوزه قرآن داشته باشیم. مدیرکل اوقاف استان البرز اظهار داشت: برای ترغیت قرآن هرچه حریص باشیم کم است و باید قرآن آموزان را از این چشمه زلال الهی سیراب کنبم. به گزارش تسنیم در این همایش از مسن‌ترین شرکت‌کننده که 64 سال سن داشته و حافظ 8 جزء قرآن در این طرح شده بود و نیز خردسال‌ترین شرکت کننده 3 ساله که حافظ یک جزء بود، تقدیر به عمل آمد.
همچنین به 7 شرکت کننده که در قرعه کشی مرحله سوم برنده شدند نیز جوایز یک سفر مکه، 2 سفر عتبات عالیات و 4 سفر مشهد اهدا شد.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود