30 خرداد 1394
شماره خبر: 144133

آمادگی برای توسعه گردشگری ورزشی در البرز وجود دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آمادگی برای توسعه گردشگری ورزشی در البرز وجود دارد


مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی کشور با اشاره به اینکه البرز می تواند با رویکردی جدید در حوزه گردشگری روند توسعه خود را شتاب ببخشد، گفت: برای توسعه گردشگری ورزشی البرز آمادگی داریم.
سید علی آقازاده در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان اولین مسابقه رالی البرز تا مازندران ز با اشاره به توانمندی های ورزشی البرز اظهار کرد: شاید البرز از حیث سرانه های ورزشی جایگاه نازلی در کشور داشته باشد اما در بعد قهرمان پروری و داشتن ورزشکاران نخبه در جمع ۵ استان اول کشور است و یکی از استان های غنی ایران اسلامی در حوزه ورزش محسوب می شود. آقازاده تلاش اداره کل ورزش البرز و هیئت های ورزشی این استان برای شکوفایی بیشتر ورزش در رشته های مختلف را ستود و گفت: از محرومیت ها و کمبوها آگاهیم و می دانیم در چه فضای سختی کار ورزش جلو می رود از این بابت به متولیان ورزشی در البرز خسته نباشید می گویم. این مسئول در ادامه گفت: البرز استان نوپایی است متاسفانه به علل مختلف تا کنون آنچنان که شایسته بوده به شکل موزون رشد نکرده است. مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه بیان کرد: توسعه گردشگری و بهره گیری از فرصت های جدید در این حوزه می تواند برای این استان یک شرایط مناسب رقم بزند و از محرومیت های آن بکاهد.
جاذبه های طبیعی البرز می تواند بستری مناسب برای جذب گردشگر باشد
آقازاه با بیان اینکه شرکت توسعه گردشگری و جهانگردی در طی یکسال اخیر نگاهی جدی به استان البرز و ظرفیت های گرشگری آن داشته است گفت: البرز شاید در مقایسه با استان های تاریخی از ظرفیت های کافی برای جذب گردشگر برخوردار نباشد اما جاذبه های طبیعی آن می تواند بستر مناسبی برای جذب گرشگران باشد و به دنبال خود زمینه توسعه روز افزون را فراهم کند. وی با بیان اینکه گردشگری ورزشی و اکو توریسم به خوبی قابلیت اجرا در البرز را دارد گفت: برگزاری رالی های خانوادگی و وجود امکانات کم نظیری چون پیست بین المللی دیزین، جاذبه های طبیعی طالقان و جاده چالوس در این میان می تواند به عنوان نمونه هایی بارز برای تحقق این هدف مطرح شود به همین منظور با جدیت این موضوع را دنبال می کنیم. مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و گردشگری کشور در پایان افزود: در شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی همه تلاشمان این است که ظرفیت های گردشگری البرز بیش از گذشته متبلور شود از این پس نیز آمادگی کامل را داریم تا در برنامه های مشترک با استان در این مسیر گام برداریم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود