15 آبان 1391
شماره خبر: 14418

اولین نمایشگاه دستاوردهای کانونهای فرهنگی هنری مساجد البرز گشایش یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اولین نمایشگاه دستاوردهای کانونهای فرهنگی هنری مساجد البرز گشایش یافت

سپیدار آنلاین: اولین نمایشگاه دستاوردهای کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان البرز در مصلی کرج گشایش یافت.
این نمایشگاه با حضور ناصر رجبی معاون سیاسی امنیتی استانداری البرز، مجتبی ابراهیمی مدیر کل ارشاد اسلامی استان، اکبر موسوی مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان البرز و تنی چند از مسئولان این حوزه در شبستان مصلی نماز جمعه کرج آغاز به کار کرد. نمایشگاه دستاوردهای کانونهای فرهنگی هنری مساجد البرز که با هدف نشان دادن توانمندی و قابلیت های کانونها و جذب جوانان در این حوزه دایر شده در 13 بخش و 48 غرفه شامل فرهنگی، هنری، علمی، مهدویت، جنگ نرم، عفاف و حجاب، محفل قهرمانان و مدال آوران ورزشی، پژوهش، تالیفات روحانیون، فروش محصولات فرهنگی و ... در معرض دید عموم قرار می گیرد. ساخت ماکت و شبیه سازی اماکن متبرکه و مقدسی همچون کربلا نیز یکی از ویژگی های مهم نمایشگاه دستاوردها کانون های فرهنگی هنری مساجد است.
310 کانون فرهنگی هنری در مساجد البرز فعال هستند
مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان البرز با اعلام این خبر گفت: از این تعداد کانون 180 کانون در کرج مستقر هستند. اکبر موسوی ادامه داد: همچنین هفت کانون تخصصی در استان البرز مشغول به فعالیت هستند که موضوعات خاص پژوهشی، ایثار و شهادت، ورزش، نماز و ... را پیگیری می کنند. وی اظهار داشت: در نظر داریم با همکاری مسئولان استان این تعداد کانونهای تخصصی را تا پایان سال به 12 کانون در سطح استان برسانیم. مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان البرز گفت: همچنین برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مساجد 150 کتابخانه با در مساجد استان فعال هستند. وی با بیان اینکه کتابخانه های باز به کتابخانه های کوچک در شبستان مساجد اطلاق می شود، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال تمامی مساجد استان از کتابخانه های بار بهره مند خواهند شد. موسوی گفت: دراستان البرز 16 خانه نور و 40 مهدقرآن در مساجد مشغول به فعالیت هستند که استقبال مردم از مهدهای قرآنی مساجد بیشتراز دیگر مهد های بوده است.
کانونهای فرهنگی مساجد مهمترین مرکز جذب جوانان هستند
معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز گفت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد یکی از مراکز مهم جذب نیروی جوان در حوزه های فرهنگی و دینی است. ناصر رجبی با بیان اینکه حدود دو هزار پایگاه بسیج در سطح استان البرز فعالیت دارند، تصریح کرد: بسیاری از این پایگاه ها در مساجد مستقر هستند که می توانند تاثیر بسزایی در کارکردهای آموزش دینی و قرآنی جوانان و نوجوانان داشته باشند. وی اظهار داشت: مساجد در صدر اسلام نیز فقط پایگاه عبادی نبوده و بسیاری از فعالیت های نظامی و فرهنگی و دینی نیز از این مراکز آغاز شده است. معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد فقط برگزار کننده نماز بوده اند، گفت: پس از پیروزی انقلاب مساجد علاوه مراسم عبادی رویکردهای مناسبی داشته اند به طوری که در آغاز جنگ تحمیلی این پایگاه ها به مراکز اعزام نیرو تبدیل شده بودند. رجبی اعلام کرد: 10 استان در کشور مامور به برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی هنری کانونهای مساجد بوده اند که استان البرز آخرین برگزار کننده این نمایشگاه است. وی ادامه داد: در اسفند ماه سال جاری تمامی دستاوردهای این 10 نمایشگاه در نمایشگاهی دیگر در معرض دید قرار خواهد گرفت. نخستین نمایشگاه دستاوردهای کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان البرز 14 تا 17 آبان ماه جاری در مصلی نماز جمعه کرج دایر است. در این نمایشگاه یکصد کانون فرهنگی هنری مساجد حضور دارند.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود