9 تیر 1394
شماره خبر: 144779

البرز در جشنواره اقوام میزبان هموطنان ایرانی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

البرز در جشنواره اقوام میزبان هموطنان ایرانی می شود


مشاور مدیر کل و مدیر اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی البرز از برگزاری جشنواره اقوام، به منظور معرفی جاذبه های گردشگری البرز خبر داد و گفت: در این جشنواره البرز میزبان هم وطنان ایرانی خواهد بود.
مجید طاهری فر ضمن تشریح رویکرد جدید این اداره کل در سال جاری، اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز در سال جاری به دنبال معرفی جاذبه های گردشگری استان است. این مسئول به محور کرج - چالوس اشاره کرد و جذب مسافران و گردشگران را ضررتی انکارناپذری در توسعه گردشگری استان دانست و افزود: برنامه هایی مبنی بر جذب سرمایه گذار در استان در دستور کار است مبنای برنامه ریزی ها این است که البرز را از استانی که تنها محور مواصلاتی است، خارج کنیم و بتوانیم این استان زیبا با جاذبه های گردشگری طبیعی را محل اسکان چند روزه مسافران کنیم. طاهری فر جنس رویکرد این اداره را تبلیغیاتی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: پس از پایان ماه مبارک رمضان جشنواره اقوام در کرج برگزار می شود. در این جشنواره سعی می کنیم فرهنگ عامه مردم البرز را به هموطنان معرفی کنیم. این جشنواره ظرفیتی مناسب برای شناخت بیشتر آداب و رسوم اقوام مختلفی است که البرز را برای زندگی انتخاب کرده اند. مدیر اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی البرز با بیان اینکه از مردم استان های دیگر نیز برای شرکت در جشنواره اقوام دعوت می شود، گفت: معرفی فرهنگ عامه، سوغاتی های اقوام مختلف و همچنین جاذبه های گردشگری استان های دیگر از اقداماتی است که استان های شرکت کننده در جشنواره می توانند از آن بهره مند شوند.
برگزاری سمینارهای تخصصی با موضوع گردشگری در جشنواره اقوام
وی به مبنای اصلی برگزاری جشنواره اقوام در کرج هم اشاره ای کرد و گفت: معرفی جاذبه های گردشگری اساس برگزاری این جشنواره است؛ زیرا جهانگردان همیشه در سفرهای خود به مکان های جدید علاقمند هستند تا با آداب و رسوم و فرهنگ مردم آن منطقه آشنا شوند. طاهری فر همچنین از انجام مراحل مقدماتی برگزاری جشنواره اقوام خبر داد و گفت: بعد از اتمام ماه رمضان، اقدامات اجرایی جشنواره آغاز می شود سازه احداث ۴۰ تا ۵۰ غرفه جشنواره در مجموعه کاخ مروارید ایجاد شده است. حدود ۳۰ هتل، هتل آپارتمان و مراکز اقامتی آماده پذیرایی از مهمانان در فصل تابستان است. وی با اشاره به اهمیت میزبان بودن البرز در این جشنواره گفت: در این جشنواره شماری از غرفه ها به البرزی ها برای عرضه محصولات استانی اختصاص می یابد مشارکت مردم در این جشنواره ها به هم افزایی کمک می کند. مشاور مدیر کل میراث فرهنگی البرز در پایان بیان کرد: معرفی مناطق نمونه گردشگری البرز در این جشنواره به جذب سرمایه گذار کمک می کند به دنبال برپایی جسشنواره اقوام، برنامه های سازنده دیگری از قبیل برگزاری سمینارهای تخصصی با موضوع گردشگری و فستیوالهای مختلف نیز به صورت مدون و دنباله دار از سوی سازمان میراث فرهنگی البرز برگزار خواه

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود