9 تیر 1394
شماره خبر: 144789

فراخوان ایده های برتر برای افزایش مطالعه کرجی ها!

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

فراخوان ایده های برتر برای افزایش مطالعه کرجی ها!


اولین جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان کرج با معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری در اداره کتابخانه های کرج برگزار شد.
اولین جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان کرج با عسگری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری کرج، فیروزگاه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج ، ابدالی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و میر وکیلی معاون فرهنگی شهرداری کرج در اداره کتابخانه های شهرستان کرج برگزار شد.
لازمه حضور پر نشاط نوجوانان و جوانان در کتابخانه های عمومی!
رییس اداره کتابخانه های شهرستان کرج در این جلسه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف مردم گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی نیاز مبرم مردم است و ما رسالت بزرگی داریم که با فرهنگ کتابخوانی آموزش‌های لازم را به مردم بدهیم و این موضوع را باید از کودکی و از محیط خانواده شروع کنیم؛ مخصوصا در شهرستان کرج که تنوع فرهنگی به خاطر وجود قومیتهای مختلف بسیار زیاد است و با مسایل مختلفی در این فرهنگسازی مواجه هستیم. حسین ذکریا پور در ادامه افزود: ایجاد بسترهای لازم برای حضور پرشور و با نشاط نوجوانان و جوانان در کتابخانه‌ها؛ نیازمند تلاش و همت مضاعف متولیان امر فرهنگ جامعه است که امیدواریم شاهد ارتقای جایگاه مطالعه ، کتاب و کتابخوانی در سطح منطقه باشیم. ذکریاپور در ادامه از برنامه احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان کرج خبر داد و گفت: با توجه به خلع وجود کتابخانه ای مرکزی کرج از سال 1390 تا کنون پیگیری های در خصوص اختصاص زمین انجام شده است که در حال حاضر از سوی اداره راه و شهرسازی زمینی جهت ساخت کتابخانه اختصاص داده شده است و طرح و نقشه اولیه و اختصاص بودجه ساخت این پروژه مهم ان شاءالله در سفر ریاست جمهوری اختصاص داده خواهد شد.
ایده های برتر فرهنگی به کمک ارتقا مطالعه بیاید
عسگری معاون سیاسی انتظامی فرماندار کرج نیز در این جلسه به طراحی ایده های فرهنگی در امر مطالعه اشاره کرد و افزود: باید از طرح های که باعث ایجاد روحیه نشاط و شادابی در اقشار جامعه می شود استفاده کرد و نقش نخبگان شهرستان در ارائه طرح ها و ایده های افزایش مطالعه نقش قابل توجه و بی بدیلی است.
شورای اسلامی و شهرداری کرج سالن های قرائت خانه می سازند
فیروزگاه رییس کمیسیون فرهنگی شهرداری کرج، بحث مطالعه مفید را یک ماموریت بزرگ و رسالت مهم نهاد کتابخانه­های عمومی که نیازمند مشارکت گسترده و همه­جانبه است، دانست. وی ایجاد انگیزه و نیاز به مطالعه را مهم­ترین مساله در توسعه کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید عنوان نمود و افزود: در شورای اسلامی شهر کرج در راستای برنامه های طرح افزایش سرانه مطالعه مصوبه ای با عنوان ساخت قرائتخانه در پارکهای بالای 5000 متر مربع داشته ایم که امیدوارم این کمبود سرانه زیربنایی شهرستان کمی جبران شود.
آمادگی شهرداری برای برگزاری مشترک جشنواره خیرین کتابخانه ساز شهرستان کرج
میروکیلی معاونت فرهنگی شهرداری به اجرا طرحهای مختلفی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرداری اشاره کرد و افزود: شهرداری کرج آمادگی لازم جهت برگزاری همایش و جشنواره خیرین کتابخانه ساز را دارد و از ایجاد ایستگاه و اتوبوس سیار فروش و امانت کتاب و ایجاد کافه کتاب و از افرادی که برنامه ای در اجرای این گونه طرحها دارند حمایت می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود