25 تیر 1394
شماره خبر: 145742

طرح سراسری جذب نوآموزان با نیازهای ویژه در البرز آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

طرح سراسری جذب نوآموزان با نیازهای ویژه در البرز آغاز شد


رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز از آغاز اجرای طرح سراسری جامع نوآموزان با نیازهای ویژه در استان البرز از ابتدای تیرماه خبر داد.
حسن نوروزی با اعلام این خبر اظهار کرد: هر ساله به منظور شناسایی و جذب به موقع و ترمیم تاخیرهای رشدی کودکان ۶ - ۴ سال و بهره مند ساختن آنها از خدمات رایگان آموزشی و توانبخشی این طرح از تیرماه به صورت سراسری انجام می شود. نوروزی افزود: امسال ۲۰ پایگاه سنجش دانش آموزان آماده ورود به مقطع ابتدایی استان را با هدف جلوگیری از افت تحصیلی، جایدهی مناسب و شناسایی افراد دارای معلولیت ارزیابی می کنند که تاکنون ۹۰ درصد این طیف نوبت دهی و بررسی شده اند. وی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت: به منظور پیشبرد اهداف توسعه آموزشی و فراهم کردن زمینه های حمایتی، اجرای طرح مداخله به هنگام دوران طلایی یادگیری و رشد یکهزار و ۴۷ نوآموز برای ارزیابی تخصصی به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شده اند.
وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از معلولیت های ثانویه در سال های قبل از دبستان، با هماهنگی و مساعدت معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان و کلیه پایگاه های طرح سنجش در سطح استان انجام می شود. نوروزی افزود: به همین منظور بیش از دو هزار و ۴۰۰ پوستر اطلاع رسانی برای شناسایی و جذب به موقع و ترمیم تاخیر رشدی به مراکز بهداشتی، کلینک های اطفال، مهد کودک های تحت نظارت بهزیستی و مراکز پیش دبستانی تحت نظارت آموزش و پرورش استان فرستاده شده است. وی در پایان اضافه کرد: والدین کودکان ۶ تا ۴ سال با نیازهای ویژه، می توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده سطح استان پس از طی مراحل ارزیابی و سنجش نسبت به ثبت نام کودکان خود اقدام کنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود