30 تیر 1394
شماره خبر: 145839

کمک به رشد و ارتقای حرفه خبرنگاری با حضور در جشنواره ها

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کمک به رشد و ارتقای حرفه خبرنگاری با حضور در جشنواره ها


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز حضور همه اهالی رسانه استان را در جشنواره های مطبوعات ورسانه ها کمک موثری در رشد و ارتقای حرفه حساس خبرنگاری در جامعه دانست.
سید موسی حسینی کاشانی افزود: برگزاری هر چه بهتر و پرشورتر جشنواره مطبوعات و رسانه ها، جایگاه رسانه را در سطح کشور ارتقاء می دهد. وی، جذب اعتبارات مناسب را از دیگر دستاوردهای برگزاری این جشنواره ها دانست و اظهار داشت: انتظار می رود اهالی رسانه به ویژه پیشکسوتان حضور خوبی در این جشنواره داشته باشند. وی حضور این افراد در جشنواره مطبوعات و رسانه های استان را لطفی به جشنواره دانست و گفت: این افراد می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند با ذکر این که در بخش مسابقه شرکت داده نشوند زیرا حضور این افراد موجب دلگرمی جوانان در این عرصه است.
تثبیت خانه مطبوعات البرز با اجرای جشنواره مطبوعات
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره در روز 17 مرداد ماه همزمان با روز خبرنگار اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این جشنواره به خانه مطبوعات واگذار شده است. وی بیان کرد: جشنواره مطبوعات در سالجاری با همکاری تنگاتنگ خانه مطبوعات برگزار می شود به طوریکه بحث نظارت و سیاست گذاری بر این جشنواره با اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز، داوری جشنواره با وزارت فرهنگ و ارشاد و بخش اجرایی آن با خانه مطبوعات است. وی گفت: واگذاری اجرای این جشنواره در پی انعقاد یک تفاهم نامه با خانه مطبوعات و به منظور تثبیت جایگاه این خانه انجام شده زیرا خانه مطبوعات به بلوغ لازم در اجرای خوب جشنواره رسیده است.
راه اندازی سامانه ثبت و ارسال آثار
حسینی کاشانی یکی دیگر از اقدامات جدید در جشنواره مطبوعات امسال را راه اندازی سامانه ثبت و ارسال آثار توسط دبیرخانه جشنواره دانست و افزود: راه اندازی این سامانه جدید کار را برای شرکت کنندگان جهت ثبت و ارسال آثار مقداری کند کرده ولی در نهایت آثار خوبی در پی دارد. وی اضافه کرد: با حرکت به سمت الکترونیکی شدن ارزیابی بهتری را از شرکت کنندگان می توانیم داشته باشیم.
تاکنون 711 اثر به دبیرخانه رسیده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه به پایان مهلت ارسال آثار تا پایان وقت اداری فردا/سه شنبه 30 تیرماه اشاره کرد و گفت: افراد علاقمند می توانند تا 24ساعت پس از این مهلت آثار خود را برای همراهی با جشنواره ارسال کنند. وی افزود: تا کنون 711 اثر از 129 نفر از اهالی مطبوعات و رسانه استان البرز در سامانه ارسال آثار به ثبت رسیده که 104 اثر در بخش سرمقاله و یادداشت، 169 اثر در بخش گزارش، 12 اثر در بخش طنز و کاریکاتور، 47اثر در بخش تیتر است. حسینی کاشانی در پایان از تمامی شرکت کنندگان در جشنواره مطبوعات و رسانه های استان تشکر و قدردانی کرد و پیش بینی کرد که تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش یابد. گفتنی است در نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان البرز در سال گذشته 725 اثر از 155 نفر در این جشنواره شرکت داده شد. علاقمندان به شرکت در دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان البرز می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.alborz.pressfestival.ir در این سامانه نام نویسی کرده و آثار خود را در این سامانه به ثبت رسانند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود