17 آبان 1391
شماره خبر: 14626

حمایت کمیته امداد البرز از 13 هزار زن سرپرست خانوار

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 حمایت کمیته امداد البرز از 13 هزار زن سرپرست خانوار

سپیدار آنلاین: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: در این استان 13 هزار زن سرپرست خانوار که با مشکلات مالی شدید روبه‌رو هستند، از سوی این کمیته مورد حمایت قرار گرفته‌اند.
سید هادی کرابی اظهار داشت: یکی از مهمترین فعالیت‌های کمیته امداد شناسایی افراد و خانواده‌های نیازمند و دسته‌بندی آنها بر اساس نیازها، مشکلات و کاستی‌هایی است که با آن روبه‌رو هستند. وی تصریح کرد: اهمیت گروه‌بندی افراد و خانواده‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد به این دلیل است که می‌توان برای گروه‌ها و دسته‌های هدف برنامه‌ریزی مشخص و کاربردی داشت. معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز ادامه داد:‌ به طور طبیعی نیازهای فردی نمی‌تواند هزینه‌های بیماری و یا تحصیل خود را فراهم سازد، با فردی که باید سرپرستی یک خانواده را بر عهده داشته باشد،‌ متفاوت است. کرابی افزود:‌ به همین دلیل در کمیته امداد استان البرز این برنامه به صورت کامل انجام شد و برای هر کدام از گروه‌های هدف نیز طرح‌های حمایتی ویژه‌ای تدارک دیده شده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر 13 هزار زن سرپرست خانوار در استان البرز تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند، گفت: یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های مورد حمایت امداد در البرز این زنان هستند که با سختی‌های بسیار،‌ مسئولیت‌های سنگینی را در قبال خود و خانواده بر عهده گرفته‌اند.
تلاش برای پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار در البرز
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای رفع مشکلات این قشر از جامعه توسط کمیته امداد البرز صورت گرفته است؟ گفت: ما برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای برای زنان سرپرست خانوار در البرز داریم که مهمترین آنها پوشش بیمه‌ای برای همه این زنان است. کرابی افزود: با رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی که میان کمیته امداد و نهادهای بیمه‌ای مانند تامین اجتماعی صورت گرفته، مقرر شده است که تمام زنان سرپرست خانوار البرزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند. وی اظهار داشت: در مرحله نخست این طرح حدود 2 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد،‌ از خدمات تامین اجتماعی در این استان بهره‌‌مند شده‌اند. کرابی گفت: به مرور دیگر زنانی که توسط کمیته امداد ساماندهی شده‌اند نیز از مزایای این طرح استفاده خواهند کرد. وی در پایان تاکید کرد: هزینه‌ای از زنان تحت پوشش برای قرار گرفتن زیر چتر حمایتی تامین اجتماعی اخذ نمی‌شود و تمام هزینه‌های فوق توسط کمیته امداد استان البرز پرداخت شده و خواهد شد.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود