20 آبان 1391
شماره خبر: 14744

جشنواره ها پل ارتباطی بین قصه های کهن تا امروز را ایجاد می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جشنواره ها پل ارتباطی بین قصه های کهن تا امروز را ایجاد می کند

سپیدار آنلاین: دبیر برگزاری جشنواره قصه گویی استان البرز گفت: برگزاری جشنواره های قصه گویی پل ارتباطی قوی بین قصه های کهن تا به امروز را ایجاد می کند.
طاهره گرمسیری بر اهمیت قصه و قصه گویی تاکید کرد و افزود: قصه به مفهوم عام آن برای پالایش و آرامش تلاطم روح و به معنای خاص آن به منظور درک آموزه های اخلافی و تربیتی کودک، نقش شگفت انگیزی در بنیان خانواده دارد. وی اظهار داشت: امروزه که دهکده جهانی میان انواع صداها و فاصله ها گرفتار شده است، آوای قصه می تواند پل ارتباطی عمیقی باشد که پیوند عاطفی والدین و فرزندان را برقرار می سازد، از این رو قصه گویی به عنوان واسطه ای موثر در انتقال مفاهیم تربیتی و دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در ادامه بیان داشت: توانمندسازی مربیان از طریق ارتقاء دانش قصه گویی، تولید مناسب قصه گویی برای کودکان و نوجوانان، تبادل تجربه میان قصه گویان داخلی و خارجی، معرفی قصه گویان برتر بین المللی به منظور فعالیت قصه گویی در مراکز فرهنگی و هنری از مهمترین اهداف این جشنواره است. گرمسیری گفت: موضوعات جشنواره شانزدهم در سه بخش آزاد (موضوعات تربیتی و تاثیر گذار..) بخش قهرمانان ایرانی و بازنویسی و باز آفرینی از عطار و مرزبان نامه و کلیله و دمنه خواهد بود.
وی افزود: شرکت کنندگان در جشنواره قصه گویی در سه بخش مربیان کانون، قصه گویان آزاد و قصه گویان بین المللی (میهمانان خارجی) به رقابت می نشینند. دبیر جشنواره قصه گویی اظهار داشت: ثبت نام علاقمندان این جشنواره در سطح استان از 10 آبان آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت و تاکنون حدود 40 نفر برای شرکت اقدام به نام نویسی کرده اند.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود