21 آبان 1391
شماره خبر: 14820

شعر گسترده ترین هنر در سرزمین ایران

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شعر گسترده ترین هنر در سرزمین ایران

سپیدار آنلاین: کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز گفت: شعر همواره به عنوان گسترده ترین و ملی ترین هنر در سرزمین ایران مطرح بوده و از دیرباز جایگاه ویژه ای در کشور ما داشته است.
بتول علی پور به بهانه تالیف جلد سوم کتاب کار در خصوص شعر توسط این استان، افزود: شعر فارسی مربی ارجمندی است که ارزش های دینی ، اجتماعی و انسانی را در خود نهفته دارد و به اقتضای نیاز خواننده، او را سیراب می کند. وی اظهار داشت: پدران ما شعرخوانی را به عنوان یک سنت پسندیده ارج نهاده و شاهنامه ، مثنوی، بوستان ، گلستان و غزل های حافظ را در اوقات فراغت می خواندند. علی پور گفت: کانون به عنوان یک پایگاه فرهنگی در میان اولیا و مربیان همواره ترویج شعر خوانی را رسالت خود دانسته و به این مهم اهتمام می ورزد. وی در ادامه، تدوین یک کتاب کار جامع را ضروری دانست و افزود: با تالیف و تدوین این کتاب کار ، تمامی نیازهای مربیان در فعالیت شعرخوانی مرتفع می شود، به همین منظور کانون پرورش فکری استان البرز با تشکیل کارگروه کشوری شعرخوانی در سال 90 اقدام به تدوین کتاب های کار تخصصی مورد نیاز مربی کرد و با بهره گیری از توانایی های اساتید برجسته دانشگاهی ، شاعران مطرح کودک و نوجوان و بزرگسال کشور، باجلسات متعدد هم اندیشی و پژوهشی تاکنون دو جلد از کتاب ها را آماده ارائه و بهره برداری کرده است.
وی بیان داشت: این دو مجلد شامل مباحث تخصصی ، اصول علمی و کاربردی شعر خوانی است و پیش نیاز های آموزشی لازم را برای مربیان تامین می کند. دبیر کارگروه شعر خوانی همچنین گفت: این کارگروه در حال تدوین کتاب سوم است که به ارائه شیوه های خلاقانه شعرخوانی در تمام گروه های سنی خواهد پرداخت. وی افزود: در جلد سوم کتاب کار، که مختص مربیان مجری شعر خوانی در مراکز است، آموزش عملی مربی حین اجرای فعالیت صورت می گیرد. کارگروه کشوری شعرخوانی ضمن استفاده از تجربه های ارزشمند و توان علمی و تجربی اعضای خود، اقدام به جمع آوری شیوه های نو و خلاقانه از سراسر کشور کرده است. این شیوه ها پس از بررسی و بازیابی توسط تیم متخصص در کتاب کار منعکس شده و بطور یقین، گنجینه ارزشمندی برای دوستداران شعر پارسی خواهد بود.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود