15 شهریور 1394
شماره خبر: 148558

تئاتر هنر خلاقیت است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تئاتر هنر خلاقیت است


دبیر اجرایی پنجمین جشنواره تئاتر استانی البرز گفت:هنرمند تئاتر بیش از هر هنر دیگری به مخاطب خود نزدیک می‌شود.
مهدی ابدالی اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر استانی البرز تا به امروز شاهد اجرای آثار نمایشی متعدد و قابل قبولی از هنرمندان جوان در سالن های تئاتر کرج بوده ایم .
وی با اشاره به ویژگی های هنر تئاتر افزود: در تئاتر، هنرمند چشم در چشم مخاطب است و بیش از هر هنر دیگری به او نزدیک می شود و همین نزدیکی رابطه ای دو سویه بین بازیگر و مخاطب شکل می دهد . وی تصریح کرد: تئاترهنری است که عنصر مادی و اصلی آن انسان است و همین امر تاثیر گذاری و اهمیت آن را درمقایسه با سایر هنرها افزایش می دهد .وی ابراز کرد: تئاتر اگر چه به ظاهر، بازی نقش‌ها است اما هنر خلاقیت و آفرینش است، آفرینشی که بی هیچ واسطه‌ای شکل می‌گیرد . وی ادامه داد: باید شرایط آشتی مردم با پلاتوهای نمایش فراهم شود چراکه بدون شک این مخاطب است که به گروه های نمایش انگیزه فعالیت می دهد . وی افزود: تئاتر هنری مردمی است و دغدغه ها ، خواسته ها و حتی اعتراضات آنها را به شیوه ای نرم وقابل باور انعکاس می دهد . وی اطرنشان کرد: هرچند طی سال های گذشته تلاش های زیادی برای ارتقای کمی و کیفی زیرساخت های حوزه نمایش استان به ویژه شهرستان کرج صورت گرفته ولی بدون شک این تلاش ها برطرف کننده تمامی نواقص موجود نیست. ابدالی ابراز کرد: بدون شک اعتبارات و بودجه های دولتی برای تامین تمامی نیازهای این بخش کافی نیست و بخش خصوصی نیز باید دراین حوزه وارد عمل شود .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت: ساخت پلاتو، تجهیز سالن های نمایش و حتی فراهم کردن فضای مناسب برای گروه های نمایش از سوی بخش خصوصی می تواند بخشی از مشکلات این حوزه را مرتفع کند . ابدالی افزود: بخش خصوصی و بخش دولتی باید دست در دست هم دهند تا مشکلات و کمبودهای این بخش کاهش یابد و هنرنمایشی استان روز به روز به جایگاه واقعی خود نزدیک شود .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود